Personal Marketeers
Onze persoonlijke aanpak zorgt ervoor dat jij je kunt richten op je core-business.
Adverteren op Tumblr is mogelijk in diverse advertentie varianten. Adverteerders op Tumblr kunnen speciale aandacht krijgen op het platform. Via de Tumblr Radar krijgen adverteerders de mogelijkheid om nieuwe volgers, likes en reblogs te genereren. Het zorgt in ieder geval voor een groot bereik. De Tumblr radar heeft meer dan 120 miljoen impressies per dag. Daarnaast is er de Tumblr Spotlight, die wekelijks tientallen miljoenen nieuwe volgers genereert voor bestaande en nieuwe gebruikers. Adverteerders worden centraal aanbevolen in de Tumblr Spotlight in een van de meer de 50 beschikbare categorieën. Tevens is er Tumblr Trending, waar Sponsored Trending Blogs getoond worden tussen de nieuwste en populairste blogs van dat moment. Tumblr Trending is enkel op mobiel beschikbaar.
Op Tumblr zal er vooral getarget kunnen worden op hashtags. Wat betreft profielinformatie is er alleen een leeftijd beschikbaar die Tumblr eventueel als targetingmogelijkheid kan toevoegen. Op basis van hashtags is het mogelijk om te adverteren op een specifieke doelgroep die blogs over bepaalde onderwerpen leest of volgt.
Inmiddels heeft Tumblr ook ‘Sponsored Posts’ geintroduceerd, welke op het dashboard worden getoond. Er wordt onderscheid gemaakt in Sponsored Mobile Posts en Sponsored Web Posts. De Tumblr Sponsored Posts worden geoptimaliseerd op basis van het apparaat waarop ze getoond moeten worden. Bovendien kunnen de gesponsorde berichten op Yahoo getoond worden voor een nog groter bereik.
De grootste kracht van adverteren op Tumblr is dat het onbeperkt is in het type berichten dat gepost kan worden. Berichten kunnen onder andere geplaatst worden in de vorm van een foto, animatie, tekst, muziek of video. Advertenties hebben dezelfde specificaties als gewone berichten. Ze passen naadloos in het platform en daardoor wordt de gebruikerservaring niet onderbroken. Een ander sterk punt van Tumblr is de lange levensduur van berichten met een continue stroom van interactie vanaf de plaatsingsdatum. Van de interactie komt 30% zelfs pas na 30 dagen sinds de plaatsing.
De kosten voor adverteren op Tumblr worden berekend op basis van CPE (kosten-per-engagement), zoals bij het andere microblogging platform Twitter adverteren ook het geval is.
Adverteren op Tumblr kan geschikt zijn voor:
Adverteren op Tumblr is al beperkt mogelijk. PauwR biedt deze dienst dan ook aan aan adverteerders die via Tumblr hun doelgroep willen bereiken. Door onze ervaring met het adverteren op social media en het gericht benaderen van online doelgroepen is een Tumblr campagne bij ons in vertrouwde handen.
Interesse in een advertentiecampagne op Tumblr? PauwR ontzorgt de adverteerder of het bureau op het gebied van het opzetten van de account, facturatie en rapportages. En tegelijk zorgen we voor het halen van het maximale resultaat uit elke campagne.
Onze uitgebreide kennis en ervaring delen we graag met onze klanten en relaties, o.a. via onze blog.