Adverteren op Snapchat

Snapchat voor adverteerders

Snapchat is een van de snelst groeiende social media kanalen in ons land. Per dag delen mensen wereldwijd circa 400 miljoen foto’s op het medium met toffe mogelijkheden als filters, speciale lenzen en face swaps.

De doelgroep
In januari 2019 had Snapchat ruim 4,7 miljoen maandelijkse gebruikers in Nederland. Het platform is vooral populair bij Nederlanders onder de 35 jaar en de de grootste groep gebruikers is tussen de 18 en 20 jaar. In 2018 was het merendeel (57%) van de gebruikers vrouw.


Hoe targeten we de doelgroep?
Binnen snapchat kan je targeten op basis van leeftijd, geslacht, locatie, device, interesses, audience match (bv. een e-maillijst) en look-a-like doelgroepen. Dit maakt het mogelijk om hele specifieke doelgroepen te bereiken. Dankzij de Snap pixel kunnen we doelgroepen ook retargeten, waardoor we binnen één kanaal de gehele customer journey kunnen bedienen.

Snapchat doelen:

Branding
Sales
Leads
Traffic
Voorlichting

Bedien de gehele customer journey
Wie denkt dat Snapchat alleen ingezet kan worden voor branding heeft het fout! Snapchats nieuwe mogelijkheden bieden krachtige, performance gerichte oplossingen. Een voorbeeldcase is de app install campagne van Tikkie. Een sterke video op Snapchat bracht het initiatief van ABN AMRO onder de aandacht van de doelgroep. De app werd massaal gedownload vanuit de video!