Adverteren met zoekmachine Bing

Adverteren via Bing en Yahoo

Adverteren in zoekmachines is niet enkel voorbehouden aan Google. Hoewel Google in Nederland bijna een monopoliepositie inneemt (ruim 93%, 2015), spelen in andere landen zoals de VS ook de zoekmachines van Microsoft en Yahoo een rol (ca. 35% in de VS). Microsoft en Yahoo hebben een eigen advertentieprogramma voor het plaatsen van advertenties: Bing Ads. Hiermee kun je adverteren in de zoekmachine van Microsoft.

Door te adverteren via Bing Ads bereik je het deel van de internetgebruikers dat Google niet gebruikt, maar wel zoekt via Bing of Yahoo. Door het kleinere gebruiksvolume is ook de concurrentie van andere adverteerders lager en heeft de adverteerder dus kans op goedkopere kliks. Daarnaast is het bereik van het inhoudsnetwerk van Yahoo en Microsoft erg groot, met in Nederland aangesloten sites als MSN, Vinden en Speurders.

Doelen Bing:

Branding
Sales
Leads
Traffic
Voorlichting

Bing Referenties: