Zuiver x Pinterest

De doelgroep inspireren op het juiste moment

Impact maken met Pinterest voor Zuiver

Sinds januari 2020 werkt Zuiver samen met PauwR. Zuiver is een Nederlands designmerk opgericht in 2011 met een filosofie dat staat als een huis, ‘tomorrow’s designs for today’s interiors!’. Zuiver’s collectie bestaat uit eigentijdse meubelen, verlichting en accessoires. Waarbij tijdloos design wordt gecombineerd met hoogwaardige materialen, in een steeds evoluerende, harmonieuze reeks producten. De gehele collectie ontwerpt Zuiver in Nederland en is te koop in 80 landen! 

Door het jaar heen zijn er een aantal belangrijke campagnemomenten, waarvoor PauwR met de input van Zuiver de campagnes verzorgt. Zo ook voor de Spring campagne van 2022 waar onder andere volop werd ingezet op Pinterest. Dit kanaal haakt namelijk perfect in op één van doelstellingen van de campagne: Het inspireren van de doelgroep.

Inspireren via Pinterest

Pinterest advertenties zijn ideaal om de Zuiver doelgroep te inspireren. Met de campagnes bereiken we namelijk de juiste mensen op het juiste moment. Kortom, de ideale Think fase uit het See-Think-Do-Care model. Mensen gebruiken Pinterest voornamelijk om inspiratie op te doen en plannen te maken voor hun huis; 

  • 80% van de wekelijkse pinners heeft een nieuw merk of product ontdekt op Pinterest
  • 85% van de pinners zegt naar Pinterest te gaan wanneer ze met een nieuw project beginnen
  • 90% van de pinners zegt Pinterest te gebruiken voor aankoop inspiratie

Door de aandacht te trekken tijdens het inspiratiemoment, helpen we de doelgroep van idee naar werkelijkheid. Daarnaast blijven de organische pins van Pinterest altijd vindbaar bij relevante zoekopdrachten. Een groot voordeel ten opzichte van andere kanalen, waarbij een organische post maar maximaal een aantal dagen zichtbaar blijft op iemands tijdlijn.

blank

blank

Digital creatives 

Met behulp van de kennis en expertise van PauwR zet Zuiver de beelden vanuit de fotoshoots om naar digital creatives voor social- en video advertising. Om de consument optimaal te bereiken zijn voor Pinterest specifieke creatives gemaakt. Zo zijn voor elke doelstelling binnen het platform eigen optimalisaties. Bijvoorbeeld door de inzet van een video of afbeelding of door een Call-to-Action in de creatie te verwerken. Op basis van voorgaande campagnes met Zuiver hebben we de optimale advertentie-inzet bepaald: afbeeldingen, gifjes en carrousels. 

Samenwerking met Pinterest

Als een van de weinige digital marketing bureaus in Nederland heeft PauwR een intensieve samenwerking met Pinterest. Pinterest denkt graag mee met de campagne strategie, maar adviseert ook in de laatste setup fase om de puntjes op de i in de campagne te zetten. Zo hebben we voor de Zuiver campagne een creative analyse voorafgaand aan de campagne aangevraagd om de content te optimaliseren. 

Synergie

Naast de digital inzet op Pinterest is de collectie ook op Facebook, Instagram en YouTube getoond. Daarnaast houdt het Brands team van Zuiver zich bezig met content creatie, PR, Social Media (organisch), influencer seeding campagnes, print, POS-materialen voor promotie in de winkels en andere offline uitingen. Zo creëren we synergie en bereiken we de doelgroep via diverse online en offline kanalen.

Optimaliseren en resultaten

We houden tijdens de campagneperiode intensief contact met het team van Zuiver om elkaar op de hoogte te houden van de resultaten. Zo hebben we samen mooie resultaten geboekt en de doelstellingen van de campagne bereikt én zelfs overtroffen. Na de eindevaluatie van een campagne beginnen we de flow weer vanaf het eerste punt, waarin we op basis van de learnings van de afgelopen campagne en de ontwikkelingen vanuit de kanalen, Zuiver gaan inspireren voor de volgende campagnes.

“Zuiver en PauwR hebben met zowel de creaties als de campagnestrategie goed ingespeeld op de trends die we op Pinterest zien. Hierdoor blijf je relevant voor je doelgroep en dat zien we hier ook duidelijk terug in de resultaten.”

Fleur le Fever, Partner Manager bij Pinterest

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook een zinderende digitale campagne voor jouw producten of diensten? Of gewoon een maatwerk advies voor jouw online marketing strategie?

Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op neem contact op met onze specialisten. Zij inspireren je graag! 

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity