ZEKUR Case – Meer verzekeringsaanvragen door continue conversie optimalisatie

Hoe ogenschijnlijk kleine aanpassingen leiden tot een groot resultaat. 

In ons doorlopende CRO-programma monitoren we continu hoe de websitebezoekers zich gedragen en waar behoefte aan is. Door slim gebruik te maken van psychologische principes en A/B testen, bieden we de optimale gebruikerservaring. Dit doen we voor ZEKUR met één duidelijk doel: het verhogen van het aantal verzekeringsaanvragen.

blank

“The key concepts of marketing are understanding the psychology of your audience”

Alleen wanneer je jouw websitebezoekers volledig begrijpt, kun je ze de beste ervaring bieden en ze aanzetten tot een conversie. Zodra je weet waar je websitebezoekers naar op zoek zijn en waarom ze wel of niet converteren, kun je ze een duwtje in de juiste richting geven. Om deze reden onderzoeken we altijd uitgebreid het gedrag van websitebezoekers in onze CRO-programma’s. Door te doorgronden waar een bezoeker behoefte aan heeft en wat deze potentiële klant drijft, kunnen we de juiste stimuli aanbieden op het daarvoor geschikte moment.

Elementen voor een succesvolle optimalisatie cyclus

Om het CRO-programma te laten slagen, zijn verschillende elementen van belang. Allereerst is het noodzakelijk dat je als bedrijf openstaat voor verandering, het onderzoeken van klantgedrag en het testen op basis van de resultaten. Oftewel, een zogenoemde ‘experimental culture’. Daarnaast is een CRO- specialist nodig. Deze specialist analyseert het klantgedrag en ontwikkelt op basis van de resultaten A/B tests. Als laatste is een goede developer met voldoende capaciteit van belang om de best presterende testvariant te implementeren in de website. Al deze elementen komen mooi samen bij ZEKUR. Hierdoor houden we ruim 4 jaar continu vinger aan de pols en optimaliseren we de website door middel van inmiddels meer dan 100 A/B testen.

blank
blank

Klantgedrag, wat kan ik daar eigenlijk mee?

Uit ons klantgedrag-onderzoek komt informatie die op verschillende fronten bruikbaar is, bijvoorbeeld: Wanneer we zien dat bezoekers elementen missen, dan is dit perfecte input voor het doorontwikkelen van het productportfolio. Als bezoekers reeds bestaande elementen niet kunnen vinden, dan testen we met verschillende weergaven waarin deze elementen opvallender zijn weggezet. En indien een pagina een hoog uitstappercentage heeft, testen we met verschillende psychologische principes om de bezoeker verder te laten klikken. Op deze manier kunnen we de opgedane inzichten op verschillende manieren inzetten.

A/B testen als vaste factor

Een vaste factor in het CRO-programma is het testen van aanpassingen, alvorens ze live gaan in de originele website. Door optimalisaties te A/B testen, toetsen we welke variant significant beter presteert ten opzichte van de huidige website. Niet alles wat we testen blijkt namelijk een significante verbetering op te leveren. Juist daarom is het belangrijk om optimalisaties eerst te testen. Zo kunnen we garanderen dat alle aanpassingen die de webbouwer moet doorvoeren, ook daadwerkelijk de gebruikerservaring verbeteren.

Over ZEKUR

ZEKUR is een merk van Univé. Je vindt bij ZEKUR verzekeringen voor zorg, wonen, auto, motor, fiets, verzekeringen voor zzp’ers, het MKB en hypotheken. Deze verzekeringen zijn gezamenlijk goed voor ruim 310.000 afgesloten verzekeringen.

blank

Start de weg naar online succes vandaag!

Ben jij benieuwd hoe jouw bezoekers geholpen zouden zijn met een geoptimaliseerde website? Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze economisch psychologe & conversie specialist Veri. Zij inspireert je graag!

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity
Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity