LinkedIn Business-to-Business leadgeneratiecampagne!
Administratieve oplossingen onder de aandacht brengen in een veelbelovende groeimarkt
WhiteVision biedt oplossingen om inkomende documenten snel en eenvoudig digitaal te verwerken. Het bedrijf wil graag meer marktaandeel in de bouwsector. Lees in deze case hoe we dankzij een zeer efficiënte LinkedIn leadgeneratiecampagne het gesprek op gang brachten binnen administratieafdelingen van bouwbedrijven in Nederland. Het resultaat? Meer dan honderd kwalitatieve leads en een campagne die we moeiteloos kunnen herhalen voor andere branches!
Kwalitatieve Leads
Vertoningen in de doelgroep
8 vertoningen per persoon
Testen, monitoren en bijsturen
Aan het begin van de campagne voerden we een A/B-test uit op doelgroep en creatie. Vijftig procent van de geïnteresseerden landde op een speciale pagina, de andere helft downloadde de whitepaper rechtstreeks vanuit LinkedIn. Hoewel de landingspagina meer informatie bevatte, bleek in de eerste periode dat men veel eerder geneigd was om de whitepaper direct via LinkedIn te downloaden.
Dankzij deze inzichten konden we tussentijds het advertentiebudget verschuiven op basis van de prestaties. Daardoor lagen de kosten per lead uiteindelijk vele malen lager. Zo maakten we optimaal impact binnen het beschikbare budget!
Impact voor de klant
WhiteVision kwam op een positieve en constructieve manier in beeld bij potentiële klanten. Wat uiteindelijk leidde tot meer dan honderd nieuwe leads. Deze leads werden opgevolgd middels Marketing Automation. Zo raakte de pijplijn voor het WhiteVision salesteam gevuld!
Blauwdruk voor de toekomst
Deze succesvolle campagne dankt zijn waarde niet alleen aan de gegenereerde leads, maar biedt groot perspectief voor de toekomst. Deze manier van leadgeneratie kunnen we eenvoudig herhalen, daarmee geeft deze blauwdruk het bedrijf de kans om ook andere groeimarkten te bedienen!