Vedett stopmotion animaties

Torenhoge interactie Vedett stop-motion animaties

Bouwen aan branding & fanbase op Instagram en Snapchat

Vedett heeft nieuwe coasters bedacht! Met deze kleurrijke blikvangers creëer je de prachtigste bouwwerken door ze simpel in elkaar te klikken. Met een serie korte video’s brachten wij de coasters onder de aandacht bij de beoogde doelgroep. En met overweldigend resultaat!

3

Video’s

30%

Uitkijkpercentage op Snapchat

100+

Social posts van fans en horeca ondernemers

900.000

Video views

Blikvangers in de kroeg

Vedett heeft bijzondere nieuwe coasters die je eenvoudig in elkaar schuift om er zo prachtige bouwwerken van te maken. Vedett vroeg onze creatief strateeg en designers van het Creative Lab om opvallende creatives te maken om deze toffe gadgets te promoten en de doelgroep te enthousiasmeren. Zelfs het beste idee ter wereld moet tenslotte wel eerst bekend zijn.

Speelse stop-motion animaties in 100% Vedett stijl

Een goede aanpak begint met de juiste inzichten. Daarom zijn onze digital marketingspecialisten gestart met een analyse. Hierdoor wisten we op welke platformen de doelgroep zich bevindt en welke kanalen onmisbaar zijn voor het mediaplan. Dit bleken de kanalen Facebook, Instagram en Snapchat te zijn, waardoor we alle uitingen ook direct in het juiste formaat konden maken. Op deze platformen werkt square en vertical namelijk bewezen beter!

Om de aandacht en interesse van de doelgroep te pakken, kozen we een speelse invalshoek en te laten zien wat je met de coasters kunt. Hierbij hebben we gekozen om niet 1, maar 3 verschillende video’s te maken die dit op een leuke manier laten zien! En om de speelse stijl van Vedett door te voeren, gaven we het geheel vorm met een stop-motion video.

Resultaat: positievere merkbeleving én hoge interactie

De hashtag is veel gebruikt door zowel klanten als horecaondernemers. Zij hebben veel grote en kleine creaties van de coasters gedeeld en lijken veel plezier met de coasters te hebben. Ook vanuit de doelgroep waren de reacties overweldigend positief. Vanaf het moment dat de coasters in de horeca verkrijgbaar waren, werden er honderden berichten gedeeld.

Ook de reacties onder de stop-motion animaties en berichten van Vedett zijn enthousiast. Uiteraard hebben we ook naar performance gekeken en hebben we de video’s getest op het gebied van viewtime en CTR. En wat bleek? (tromgeroffel) De winnaar was het schaaltje met borrelnootjes!

Wist je dat..

De video’s volledig in het kantoor van PauwR zijn opgenomen? In onze Creative Lab studio hebben we de bouwwerken langzaam op- en af gebouwd en bij elke stap een foto genomen. Door deze beelden achter elkaar te plakken, creëerden we stop-motion video’s die uiteraard volledig geschikt zijn voor verspreiding op de online kanalen.

De bouwwerken zijn gebaseerd op wat iemand met een paar coasters in de kroeg kan bouwen. Bij de Eiffeltoren hebben we gekeken hoe ver we konden gaan! Ook wij zijn tenslotte maar mensen ;)

blank

Over Vedett

Vedett is een Belgisch biermerk onder Duvel met een stoere uitstraling. De focus ligt op de jong-volwassen waarbij de doelgroepuitingen vaak creatief en brutaal zijn ingestoken. De perfecte klant voor PauwR Creative Lab dus!

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook zo’n toffe stop-motion animatie of een sprankelend creatief concept? Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze creatief strateeg Ben of designer Giorgio. Zij inspireren je graag! 

Bekijk ook onze andere creaties:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

blank
blank
PauwR - Case - Genomineerd
1.455.061 Vertoningen via Snapchat
31.192 mensen gebruikten de Snapchat filter
51,8% Share-rate

Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”

Activeer je partnership op een creative manier met Snapchat-filters

Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!

Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards’