Vedett stopmotion animaties

Vedett stop-motion animaties voor bijzondere coasters

Creatief aanwezig op Instagram en Snapchat.

Vedett heeft nieuwe coasters bedacht! Deze zijn in elkaar te klikken en zo kun je prachtige bouwwerken maken! Met een serie korte video’s brachten wij de coasters onder de aandacht bij de beoogde doelgroep.

3

Video’s

400

Coasters

1.600

conversies

75% kostenbesparing

Ten opzichte van een jaar eerder.

Klantvraag

Vedett heeft bijzondere nieuwe coasters. Je kunt ze namelijk in elkaar schuiven en er prachtige bouwwerken van maken. Om dit te promoten de vraag aan het PauwR creative lab om hier opvallende creatives van te maken die de doelgroep aanspreken.

Oplossing

Om te beginnen zijn wij gaan zitten met onze marketingspecialisten om te analyseren op welke platformen onze doelgroep zich bevindt. Hierna is gekozen om de campagne op Facebook, Instagram en Snapchat in te steken. Uiteraard is hier ook rekening gehouden met het formaat, op deze platformen werkt square en vertical namelijk bewezen beter!

Om de doelgroep te interesseren en stimuleren om met de coasters aan de gang te gaan willen we laten zien wat je ermee kunt. Er is dus gekozen om niet 1 maar 3 verschillende video’s te maken die dit op een leuke manier laten zien! Om de speelse stijl van Vedett door te voeren is er gekozen voor een stop-motion video vorm.

Resultaat

De reacties vanuit de doelgroep waren overweldigend positief. Vanaf het moment dat de coasters in de horeca verkrijgbaar waren werden er honderden berichten gedeeld. Ook de reacties onder de creatives en berichten van Vedett zijn enthousiast. Uiteraard zijn niet alleen met creativiteit maar ook met performance bezig. Om te kijken welke video het beste werkt hebben we ze tegen elkaar getest op het gebied van viewtime en CTR. (tromgeroffel) De winnaar was het schaaltje met borrelnootjes!

Impact

De hashtag is veel gebruikt door zowel klanten als horecaondernemers. Zij hebben veel grote en kleine creaties van de coasters gedeeld en lijken veel plezier met de coasters te hebben.

Wist je al dat? de opnames van de video’s volledig in het kantoor van PauwR hebben plaatsgevonden? In onze studio hebben we de bouwwerken langzaam op- en af gebouwd en bij elke stap een foto genomen. Uiteindelijk hebben we deze beelden achter elkaar geplakt, om er leuke stop-motion video’s van te maken. De bouwwerken zijn gebaseerd op wat iemand met een paar coasters in de kroeg kan bouwen, bij de Eiffeltoren hebben we gekeken hoe ver we konden gaan!

Bekijk ook onze andere creaties:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

PauwR - Case - Genomineerd
1.455.061 Vertoningen via Snapchat
31.192 mensen gebruikten de Snapchat filter
51,8% Share-rate

Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”

Activeer je partnership op een creative manier met Snapchat-filters

Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!

Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards’ 

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

David vs. Goliath

Net als het aantal parkeerplaatsen in de grote steden, is ook de markt met parkeerservice aanbieders zeer drukbezet. Zo hebben verschillende parkeergarages de krachten gebundeld op verzamelwebsites als www.parkereninamsterdam.nl, zijn er diverse bekende spelers zoals Q-park en winnen apps zoals YellowBrick snel terrein. 

Concurreren op een brede term zoals ‘parkeren Amsterdam’ is dus praktisch een onwinbare strijd én zeer kostbaar om te adverteren. Daarom ging ons ParkBee PauwR team aan de slag met een innovatieve oplossing om op een slimme en kostenefficiënte manier marktaandeel binnen de parkeermarkt te veroveren.

Slimme geautomatiseerde advertentiecampagnes

Met behulp van de automation tool Channable creëerden we geautomatiseerde advertentiecampagnes die gelinkt zijn aan points of interest binnen steden. Hierdoor werden advertenties bijvoorbeeld getoond aan mensen die zoeken op ‘parkeren Westerpark’ of ‘parkeergarage Stadhouderskade’.

Ook bedachten we een oplossing voor de veelvuldige overlap van parkeergebieden. Alleen rondom het Van Gogh Museum zijn al 5 parkeergarages. Door middel van prioritering op basis van bezettingsgraad besloot het algoritme welke advertentie getoond werd. Is een garage bijna vol? Dan onderbreekt de campagne zich automatisch. Zijn er juist veel plekken vrij? Dan wordt een hoge prioriteit toegewezen. Zo voorkomen we enerzijds kannibalisatie tussen advertenties en anderzijds frustratie doordat je de hele parkeergarage door moet rijden op zoek naar die ene vrije plek.

Automatiseren & verleiden

Deze oplossing is een mooi voorbeeld hoe data, automation en consumentenpsychologie samenkomen. Data en automation knoopten we aan elkaar binnen de tool Channable door een masterfeed te koppelen met daarin alle parkeergarages en points of interests (oplopend tot wel 48 POI’s!). 

Deze POI’s hebben we uitgesplitst naar losse velden zodat ze inzetbaar zijn als dynamisch velden én losse zoekwoorden in de advertentieteksten zoals in het voorbeeld hieronder.

Om de consument extra te verleiden hebben we dynamische elementen toegevoegd zoals aantal beschikbare parkeerplaatsen (inspelen op schaarste) en vermelding van het uurtarief (voor de prijsbewuste consument). Deze ‘prikkels’ worden dynamisch ingezet en dragen zo bij aan een hoger conversiepercentage.

Resultaat: 75% kostenverlaging én voorbeeldcase!

Het resultaat van deze aanpak is een geautomatiseerd Google Ads-account dat rekening houdt met hun aanbod, de behoefte van de doelgroep en de kans op een reservering. En belangrijk: je voorkomt een hevige en prijzige concurrentiestrijd met de aanbieders op dure termen.

In concrete cijfers leverde de campagne in 2,5 maand al 1.600 conversies op tegen een gemiddelde prijs van 3 euro. Ook hebben we een kostendaling van maar liefst 75% gerealiseerd door de kosten per conversie omlaag te brengen van € 11,78 naar € 3,- gemiddeld ten opzichte van een jaar eerder. En dat Channable deze case zelf gebruikt voor hun advanced trainingen en op de Partner Day 2019? Dat zien wij als een mooi compliment!

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook zo’n slimme automatisering oplossing of een maatwerk advies voor jouw online marketing strategie? Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze conversie- en data-specialisten Veri en Sander

Het einde van parkeerfrustratie met ParkBee

ParkBee helpt automobilisten om in grote steden een parkeerplek te vinden of reserveren zonder eindeloos rondrijden en frustraties. Uniek aan de ParkBee service is onder andere het aantal vaste parkeerplekken dat zij hebben in verschillende parkeergarages. Zo zie je als bezoeker in één keer welke plekken er in jouw buurt beschikbaar zijn en ben je niet gebonden aan slechts één parkeergarage.