Trendhopper Swipecubes

Interactieve ‘Rich Media’ advertenties voor Trendhopper

Vele malen meer clicks én interactie dan statische advertenties

Interactieve advertentie werken opvallend beter dan de standaard statische advertenties, dit zien we terug in alle cijfers. Voor Trendhopper hebben we verschillende digitale swipecubes gemaakt die dit op een hele mooie manier laten zien.

1,60-1,80 CPM

per swipecube.

2

Swipecubes tijdens elke campagne.

5,19%

CTR tot wel. Tegenover 0.42% bij statische advertenties.

150-300k

Vertoningen per swipecube.

Klantvraag

Regelmatig verspreidt Trendhopper een klassieke huis-aan-huis folder. Veel consumenten zoeken hun wooninspiratie en acties echter steeds vaker online.

Om ook online impact te maken is het PauwR team gevraagd om deze op effectieve wijze te vertalen naar een aantrekkelijke advertentie om de koppeling tussen offline en digitaal verder te versterken.

Dynamische advertenties met aantrekkelijk design

We hebben hier gekozen voor SwipeCubes. Dit leek ons het perfecte medium omdat het hier mogelijk is om in verschillende slides meerdere producten te tonen. Een folder staat natuurlijk vol met producten en op deze manier hoeven wij ons niet te beperken. Ook leidt de link van elke ‘slide’ direct naar de betreffende productpagina.

De SwipeCubess zijn interactief. Je bladert er dus doorheen alsof het echt een folder is. Bijkomend voordeel is hier dat de doelgroep niet direct naar een andere website wordt gestuurd als hij dat niet wil. Dit voorkomt een hoop irritatie.

Klassieke adverteerders te slim af

Het resultaat is verschillende SwipeCubes die slim ingestoken zijn en impact maken bij de doelgroep. Bij Rich media zien we vaak dat de resultaten vele malen hoger zijn dan bij klassieke statische advertenties.

Ook zijn dit type advertenties (en andere rich media) zeer meetbaar. Zo kun je bijvoorbeeld per slide van de cube viewtime, conversie en interactie meten. Er zijn diverse vormen van rich media beschikbaar geschikt voor de see, think en do fasen. Uniek bij dit type advertentie is ook dat je kunt retargeten op mensen die interactie gevoerd hebben met de cube.

Resultaat

Door gebruik te maken van een nieuw soort interactieve advertenties weet Trendhopper prachtige resultaten te behalen zoals …… Daarnaast biedt het gebruik van rich media de mogelijkheid tot retargeting op interactie en zijn heel veel resultaten direct meetbaar.

Potentiële klanten kunnen nu in een vertrouwde omgeving door een aantal producten van Trendhopper bladeren. En dat alles zonder met veel irritatie naar een andere website te worden geforceerd.

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook zo’n creatieve rich media advertentie of een maatwerk advies voor jouw creaties? Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze rich media-specialisten bij het PauwR Creative Lab.

Over Trendhopper

Bij Trendhopper vind je de nieuwste woontrends voordat je ze ergens anders tegenkomt. Met een ruim assortiment in onder andere meubels, verlichting en accessoires biedt deze woonspecialist je alles voor leuker wonen.

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

PauwR - Case - Genomineerd
1.455.061 Vertoningen via Snapchat
31.192 mensen gebruikten de Snapchat filter
51,8% Share-rate

Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”

Activeer je partnership op een creative manier met Snapchat-filters

Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!

Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards’ 

Bekijk ook onze andere creaties:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!