Sim-Lab case – Adequaat inspelen op de Brexit

Adequaat inspelen op de Brexit

De Brexit heeft geresulteerd in aangepaste regelgeving op het gebied van leveringsvoorwaarden en -tijden. Dit had direct effect op de digitale strategie van Sim-Lab aangezien de UK een van de belangrijke afzetmarkten is.

Uitdaging

Wat betekent de Brexit voor de business? Sim-Lab heeft een grote wereldwijde afzet, maar de UK is hiervan een belangrijk onderdeel. Hoe groot zijn gevolgen? En wat zijn de alternatieven om niet af te hoeven wijken van de bedrijfsdoelstellingen?

Strategische Sessie als startpunt

Met deze uitdaging zijn Sim-Lab en PauwR van gestart met een Strategische Werksessie om de gevolgen in kaart te brengen. Naast de directe gevolgen is er ook ingezoomd op de lange termijn. Tot slot zijn er ook andere afzetmarkten in kaart bracht om de (eventuele) negatieve gevolgen van de Brexit adequaat op te vangen.

De output van de sessie is het geupdate versie van het See, Think, Do, Care model waarin boodschappen, budgetten, kanalen en targeting concreet zijn geformuleerd.

blank

blank

Van werksessie naar de implementatie

De output van de Strategische Sessie is geïmplementeerd door een strakke planning onder leiding van de Account Executive. Hierin zijn concrete To-Do’s opgenomen voor zowel Sim-Lab als PauwR.

De Account Executive organiseert tevens maandelijkse IMPACT Meetings zodat we de planning bewaken, inspelen op actualiteiten en naast terugblikken vooral ook vooruitblikken. Zo weet iedereen exact waar we staan in het proces.

De juiste keuze leidt tot een goed resultaat

Door de pragmatische aanpak zijn we, door open en transparant met elkaar samen te werken, snel ingespeeld op de gevolgen van de Brexit. Gevolgen die vooraf lastig in kaart te brengen waren, maar wel veel effect hadden om de ingezette koers. De daling in de UK is snel opgevangen door de focus te verleggen naar andere potentievolle afzetmarkten.

TIP:

Download nu gratis de Whitepaper: See. Think. Do. Hét model voor krachtige online marketing.

Over Sim-Lab

Sim-Lab -trotse partner van Mercedes-AMG Petronas Esports- is een toonaangevende fabrikant van hoogwaardige sim-racing gerelateerde hardware.
Sim-Lab’s drive is om virtuele race-ervaringen te verbeteren met compromisloze oplossingen die de grenzen van e-sport verleggen. Met in-house engineering en productiefaciliteiten combineren ze Dutch Design met hoogwaardig vakmanschap

blank

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity