Shoefresh Interactive Social Video’s

Interactieve creatives tegen stinkende, natte schoenen.

De Shoefresh is hét apparaat om jouw stinkende sportschoenen te verfrissen. Het apparaat werkt gemakkelijk, je hoeft je schoenen er slechts op te plaatsen en het programma begint direct. Ter promotie van het product realiseerde PauwR twee interactieve videoproducten voor Shoefresh. De video’s zijn speciaal voor verschillende platforms gemaakt, zodat Shoefresh haar doelgroepen via verschillende kanalen bereikt.

Concept

Wie wil er nou geen frisse schoenen? Mensen die niet weten hoe vies schoenen eigenlijk zijn! Met deze story video’s willen we de consument hiervan bewust maken. De interesse van de kijker is direct getrokken door de vragen in deze video’s. Door de kijker de mogelijkheid te geven om te reageren op een vraag, zet je hem aan het denken en lok je laagdrempelig een interactie uit.

2 interactieve video’s

Op Facebook hebben we gekozen voor een video waarin men kan stemmen door middel van de bekende emoji’s. Maar dit zijn eigenlijk allemaal verkeerde methoden, die de kijker aan het denken zetten. Vanuit psychologisch perspectief gebruikten we ook hier zoveel mogelijk emoticons die de methode niet valideren.

Op Instagram shockeren we de gebruiker door een bizar feit over de hygiëne van schoenen te communiceren. Door de vraag te stellen geef je eigenlijk het antwoord al, dit plaatst een realisatie(behoefte) in het hoofd van de klant. Bij beide video’s is er voor gekozen om niet uitbundig branding te gebruiken, omdat het hier gaat om creëren van een behoefte.

Impact

Door een slimme combinatie van design, advertising en psychologie staan hier twee krachtige video’s die op creatieve wijze bijdragen aan de branding doelstellingen van de klant.

Bekijk ook onze andere creaties:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

PauwR - Case - Genomineerd
1.455.061 Vertoningen via Snapchat
31.192 mensen gebruikten de Snapchat filter
51,8% Share-rate

Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”

Activeer je partnership op een creative manier met Snapchat-filters

Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!

Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards’ 

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)