Creatieve leadgeneratie
Kunstgrasnet wilde op een creatieve manier in beeld komen bij mensen die nog niet per se interesse in kunstgras hadden. De creatief strategen van PauwR Creative Lab ontwikkelden een concept dat hier naadloos op aansloot.
“De quiz ziet er superleuk uit! Mijn vrouw was gelijk enthousiast en nieuwsgierig naar de uitkomst!”
– Evert Gregoire, eigenaar Kunstgrasnet
De interactieve quiz
PauwR Creative Lab bedacht een interactieve quiz die vooral het plezier van je tuin benadrukt. Zo maken deelnemers op een leuke manier kennis met kunstgras. Deelnemers kunnen er in 9 vragen achter komen welk tuintype zij zijn. De vragen hebben geen directe link met kunstgras. Een bewuste keuze, want dit geeft ons de kans om een grote doelgroep aan te spreken in plaats van ons te beperken tot een doelgroep die reeds geïnteresseerd is in kunstgras.
Daarom worden ook Kunstgrasnet en haar producten niet getoond in de quiz. Het draait er juist om dat mensen onbewust én op een leuke manier worden meegenomen in de wereld van kunstgras. Wanneer een deelnemer de uitslag ontvangt, wordt er één product benoemd dat precies past bij hun tuintype. Op deze manier wordt het product op een erg relevante manier onder de aandacht gebracht.
De uitkomst van de quiz
Uiteindelijk klikte bijna 10% van de mensen die de quiz invulden ook daadwerkelijk door naar het product. Een duidelijk signaal dat het gelukt is deze mensen te interesseren voor kunstgras. Dankzij een krachtige campagne op social media is de quiz bij een grote doelgroep onder de aandacht gebracht en hebben we vele succesvolle leads geworven voor onze klant Kunstgrasnet.nl. Daarom krijgt de ‘Tuintype-quiz’ zeker een vervolg!
Intensieve samenwerking
Deze quiz is het resultaat van de intensieve samenwerking tussen de strategen, creatieven, contentmarketeers en designers van PauwR. Na een brainstormsessie ontwikkelden zij samen met de klant een krachtig leadgeneratieconcept. Een quiz blijkt hiervoor zeer geschikt en maakt het zelfs mogelijk om de leads daarna met gepersonaliseerde content, op basis van hun tuintype, te retargeten. Een voorbeeld van een slimme See-Think-Do strategie die heeft geleid tot veel warme leads!
Benieuwd hoe dit er in de praktijk uit ziet? Probeer hier zelf de tuintype quiz!
Start de weg naar succes vandaag!
Wil jij ook op een creatieve manier leads genereren? Bel dan vandaag nog voor advies!