Case – Mtools

Van versplinterd account naar optimaal gebruik van Google’s algoritme met de Hagakure methode. 

 Misschien heb je het al ergens voorbij zien komen: de Hagakure methode. Deze nieuwe methode zorgt ervoor dat het algoritme van Google volledige vrijheid krijgt om de doelstelling te behalen. Bij Mtools hebben we deze methode met succes toegepast. Wat houdt het precies in? Wat is ervoor nodig? En nog belangrijker: wat is het effect? Je leest het hier.

Van analyse naar strategie

Vanaf het moment dat we het Google Ads account in handen kregen was duidelijk dat de huidige opzet achterhaald was. Uit verschillende analyses bleek dat er veel geld werd uitgegeven aan zoekwoorden die niets opleveren. Hier kwam bijvoorbeeld naar voren dat er €38.000 was uitgegeven aan zoekwoorden die nog nooit aantoonbaar hadden bijgedragen aan een aankoop. Om deze reden is besloten om de Hagakure methode toe te passen.  

Hagakure 

De Hagakure methode is een manier om een Google Ads account te structureren. De filosofie achter Hagakure is dat het algoritme van Google beter functioneert bij meer data. Het doel is om zoveel mogelijk data te bundelen in slechts een beperkt aantal campagnes. In andere woorden: door campagnes, advertenties en producten met hetzelfde doel samen te voegen. Hierdoor leert het algoritme van Google sneller en krijg je beter resultaat uit je automatische biedstrategieën en budgetten. Een fijne bijkomstigheid is dus ook dat het account een stuk overzichtelijker wordt.

blank

blank

Het juiste ROASdoel

Om de Hagakure methode te laten slagen, is de juiste automatische biedstrategie nodig. In het geval van Mtools is er voor een doelROAS gekozen. Het ROASdoel was ooit lukraak vastgesteld en daar werd het account op aangestuurd. Na het beëindigen van een actieperiode, bleek deze doelstelling niet ideaal en was er een afname in conversies te zien. Door een margeberekening en een Customer Lifetime Value analyse, is het ROASdoel bijgesteld en zijn de campagnes aangepast. Dit nieuwe doel gaf het algoritme de juiste input en data waardoor het aantal conversies doorgroeide.

Bredere zoekwoorden

Zodra het juiste ROASdoel was bereikt en de conversies weer toenamen, was het tijd voor een volgend experiment. Aangezien het algoritme volledig aanstuurt op conversies, verwachtten we dat zelfs brede zoekwoorden rendabel zouden kunnen zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘boormachine’, ‘kettingzaag’, of ‘schroefmachine’. En ja, uit ons experiment bleek dit mogelijk te zijn!

Groter bereik met meer resultaat

Door breder te adverteren bouwden in rap tempo nieuwe doelgroepen op. Deze nieuwe bezoekers werden natuurlijk opgevangen in doelgroepen, die vervolgens werden teruggekoppeld aan de Google Ads campagnes.Hierdoor is het aantal conversies uit eerdere websitebezoekers met 447% toegenomen.

“Vanaf het moment dat PauwR de campagnes overnam stond onze groei centraal. We zijn meegenomen in het proces van het ‘voeden’ van het algoritme. De stappen die we gezet hebben samen hebben direct geleid tot meer verkopen en het bereiken van een groter deel van onze doelgroep.”

– Jurgen Verhoeven, CEO Mtools

Over Mtools
Mtools is een webshop in gereedschap en toebehoren uit Veldhoven. Begonnen als klein lokaal winkeltje zijn ze uitgegroeid tot internationale speler met grote ambities. Mtools staat bekend om zijn service en advies. Dit vanwege zijn oorsprong in de lokale winkel, maar ook door de intensieve samenwerking met de nummer 1 leverancier uit de markt: Makita

blank

Vergroot jouw online succes vandaag nog!’

Ben jij benieuwd hoe jouw Google Ads campagnes nog efficiënter kunnen? Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze Google Ads specialist Thomas. Hij inspireert je graag! 
  

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity