Kingspan case Concept Guide

Concept Guide zorgt voor consistente merkbeleving Kingspan

 én nog efficiënter samenwerken

Voor de LinkedIn campagne van Kingspan ontwierp het Creative Lab van PauwR een Concept Guide en bijbehorende campagne uitingen. Een efficiënte manier om merkconsistentie te verhogen en de samenwerking te verbeteren. In deze case lees én zie je hoe dit eruit ziet.

Van concept naar campagne uiting

Om de Kingspan AWP Supreme gevelpanelen actief bij de juiste doelgroep te laden, ontwikkelde PauwR een overkoepelend concept: The Best of Four Worlds. Dit concept sluit mooi aan bij de vier belangrijkste voordelen van de Kingspan AWP Supreme panelen en belicht per wereld op een heldere manier de belangrijkste ‘Unique Selling Points’. Om dit concept ook goed over te brengen is herkenning en consistentie in de uitingen zeer belangrijk.

Concept Guide

Om de consistentie te borgen vormde Creative Lab de creatieve schakel tijdens dit proces. Voordat we aan de slag gingen met het uitwerken van creatives, hebben we een Concept Guide ontworpen. Het doel hiervan is om een leidraad te creëren voor de ‘look & feel’ van de campagne en daardoor aan kracht te winnen.

In de Concept Guide voor de campagne van Kingspan staat onder andere een beknopte omschrijving van het concept, de kleurcodes, fonts en andere visuele aspecten die van belang zijn om te weten voor designers & content marketeers.

blank
blank
blank
blank

Eén helder handboek voor alle digitale uitingen

De bonus van deze concept guide is dat het zowel het werk van de klant als van ons en eventuele andere partners een stuk gemakkelijker maakt. Iedereen die met het concept aan de slag gaat heeft nu een bruikbaar handboek met duidelijke regels. Op deze manier worden de boodschap en consistentie van het concept gewaarborgd.

Dus ook wanneer er nieuwe campagne uitingen gemaakt moeten worden weet je dankzij de concept guide wat er moet gebeuren. Op deze manier ben je er zeker van dat alles in overeenstemming is met de huidige campagne stijl. Helder, werkbaar en een fijn hulpmiddel op weg naar een consistente merkbeleving én succesvol concept.

Over Kingspan

Kingspan is wereldwijd marktleider in efficiënt bouwen en gespecialiseerd in duurzame oplossingen voor toekomstbestendige gebouwen. Zo bieden zij innovatieve producten en technologieën voor ieder type gebouw. Van constructieve staalproducten tot daglichtoplossingen en van geïsoleerde dak- en gevelsystemen to veiligheidssystemen op locatie, Kingspan biedt de duurzame oplossing die verder kijkt dan vandaag.

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook een concept guide of ben je benieuwd hoe je jouw merk kunt versterken met een inspirerend en onderscheidend concept? Neem dan vrijblijvend contact op met onze designer Maela of creatief strateeg Ben, zij vertellen je graag meer. 

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

blank
blank
PauwR - Case - Genomineerd
1.455.061 Vertoningen via Snapchat
31.192 mensen gebruikten de Snapchat filter
51,8% Share-rate

Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”

Activeer je partnership op een creative manier met Snapchat-filters

Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!

Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards’ 

Bekijk ook onze andere creaties:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!