Jobo Case – Een krachtigere en geautomatiseerde offerte opvolging

150 maandelijkse contactmomenten met 1 automation

Jobo Promotions heeft de wens de komende jaren de focus te leggen op automatisering zodat de ambitieuze groeiambities behaald worden. Om die reden werd onlangs de nieuwe winkel en showroom geopend en is de productiecapaciteit vergroot. Hierbij is de allereerste wens om het gehele offertetraject futureproof te maken.

Het offertetraject opnieuw opzetten

Om aan deze wens te voldoen zijn we bij de basis begonnen. Het gehele online offertetraject is onder de loep genomen. Daarnaast zijn ook de huidige automation- en e-mailtools hierin meegenomen omdat beide elkaar enorm kunnen versterken.

Tijdens een bestelling kan een lead of klant kiezen voor direct afnemen van de bestelling of het ontvangen van een offerte. De directe bestellingen kwamen bij productie terecht. De offertes werden door het salesteam handmatig opgevolgd en middels statusupdates up-to-date gehouden. In sommige gevallen een tijdrovend traject met onderaan de streep niet altijd het gewenste resultaat.

Brainstorm als startpunt

Om de kennis van Jobo en PauwR te bundelen zijn we, onder leiding van een ervaren strateeg, begonnen met een brainstormsessie waarin we samen het nieuwe traject vorm gingen geven.

Qua invulling van de sessie waren naast de strateeg ook de directie/sales van Jobo en automation specialist aanwezig. De ideale combinatie om samen deze mooie vraagstelling te voorzien van een passende invulling.

De vraagstelling die we hierin behandelden was ‘Hoe kunnen we het offertetraject automatiseren?’. Als startpunt namen we het moment waarop de lead of klant aangaf graag een offerte te willen ontvangen in plaats van de aankoop direct te voldoen.

Van schets naar de implementatie

De output van de brainstorm was een hele reeks aan mogelijke routes en automatiseringen binnen het offertetraject. De eerste stap die we gezet hebben is het automatisch opvolgen van de offerte middels een e-mail reminder na 2 werkdagen. 

In deze mail is tevens een directe link naar daadwerkelijke order opgenomen. Met 1 druk op de knop wordt de offerte omgezet in een order en kan deze worden voltooid zodat productie aan de slag gaat.

Om de technische implementatie te verzorgen is een koppeling gemaakt tussen de tools WiQhit en Mailchimp. Beide tools werden namelijk al voor diverse toepassingen ingezet en kunnen invulling geven aan dit vraagstuk.

blank

blank

Een sterke start

Uiteraard is deze automatisering slechts het begin maar direct een schot in de roos. Het salesteam heeft (meer) ruimte gekregen om proactief grotere leads en bestaande klanten te benaderen en voorzien van advies. 

Daar bovenop komen de resultaten uit deze toepassing: sinds de activatie is de omzet significant gestegen, ligt het open rate van de e-mail structureel boven de 50% en worden er maandelijks minimaal 150 (!) extra contactmomenten gecreëerd met de doelgroep.

Over Jobo Promotions

Jobo Promotions is een specialist in het bedrukken van bedrijfskleding en textiel. Ze zijn opgericht in 2010 en hebben een assortiment met meer dan 10.000 producten. Jobo levert bedrukte bedrijfskleding voor een betaalbare prijs. Doordat Jobo alles in eigen huis produceert hebben ze de mogelijkheid om kwaliteit te waarborgen en kunnen ze flexibel schakelen met hun klanten.

blank

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook een kwalitatief gebruikersonderzoek voor jouw producten of diensten? Met een tastbaar adviesrapport vol bevindingen en aanbevelingen waar je direct mee aan de slag kan?

Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze specialisten. Zij inspireren je graag!

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity