Je voelt het. Met deze scratchbanner van GUM® & PauwR
De producten van GUM helpen jou aan het verkrijgen van een betere (mond) gezondheid. Om tot de doelgroep door te dringen hebben wij deze interactieve scratchbanner ontworpen die techniek, design en marketingpsychologie met elkaar combineert. Het idee? We bezorgen de doelgroep schrik met een beeld van tanden met tandplak. Dit is tevens de uitnodiging om deze tanden schoon te maken met de interactieve Soft-picks® Comfort flex® tandenstoker van GUM. Hiermee voel je de meerwaarde van dit product!
Test ‘m hier zelf!
Concept
We kozen voor de scratchbanner, een manier van adverteren waarin de gebruiker een laag van de banner open krast. Deze techniek combineerden we op een prachtige manier om tot onze doelgroep door te dringen. Resultaat: een mond met tandplak die de gebruiker schoon kan maken met de GUM® tandenstokers.
Scratchbanner
Om actie uit te lokken zie je een mond met tandplak en vuil tussen de tanden. Psychologisch ijzersterk omdat je hierdoor geprikkeld wordt om de mond te zuiveren en de meerwaarde voelt van een stralend gebit.
Daarnaast verandert de muis in de GUM® Soft-Picks® Comfort Flex tandenstoker om de relatie tussen het product en het resultaat te benadrukken.
Het medium ondersteunt hier perfect het concept en onze designers hebben er voor gezorgd dat deze banner past in de huisstijl van GUM.
Impact
Interactieve Display ads hebben een aantal voordelen ten opzichte van statische. Waar je bij een statische Display advertenties uitgaan van enkel zichtbaarheid en CTR, levert deze GUM scratchbanner ook interactie op met de gebruiker. Meer aandacht dus voor jouw merkverhaal.
Deze creatie is bij Weborama genomineerd voor campagne van de maand in de categorie Interactief.