‘Hop-filters’ meer dan 40.000 keer bekeken!
Het Doel
Jaarlijks organiseert installatiebedrijf
Strategie
De beoogde doelgroep van Hoppenbrouwers is leerplichtig en gaat dagelijks naar een middelbare school of ROC. Snapchat bleek het ideale medium om hen op die locaties te bereiken. Het Creative Lab bedacht daarop een sterk concept en ontwierp twee filters die duidelijk de stijl van Hoppenbrouwers uitstralen.
Impressies ter aankondiging van de open dag.
Design
Onze digital designers voerden de huisstijl ‘Een Toffe job bij Hoppenbrouwers’ door in de filters. Die sloten daardoor naadloos aan bij de eerdere wervingsacties van het bedrijf. Om in de smaak te vallen bij de doelgroep viel de keuze op de slogans ‘Deze baas is erbij’ en ‘Technician to be’. Een boodschap die goed aansluit bij de doelgroep wordt tenslotte vaker gedeeld.
Filter #1: Promotie van de Open Dag
De eerste filter bracht jongeren op middelbare scholen en ROC’s op de hoogte van de open dag. Tegelijk met het ludieke design van de filter communiceert hij duidelijk de bedrijfsnaam en de datum van de open dag.
Filter #2: Op de Open Dag
Op de Open Dag konden aanwezige jongeren foto’s delen met de herkenbare blauwe helm van Hoppenbrouwers. Deze tweede filter leverde nog eens honderden impressies op.
Het resultaat:
Door de strategische inzet van twee Snapchat Filters wist het Creative Lab de doelgroep van Hoppenbrouwers op de verschillende scholen te bereiken. Dit resulteerde in een groot bereik, veel aandacht, positieve reacties en een drukbezochte Open Dag!