HomeMatching

Van nieuw, onbekend huizenplatform naar landelijke bekendheid

HomeMatching, het succesverhaal van een kleine startup 

HomeMatching is een speler in de huizenmarkt waar een woningeigenaar of woningzoeker niet meer omheen kan. Onze intensieve samenwerking waarbij niets onbesproken bleef, zorgde ervoor dat het bedrijf binnen een jaar van een startup naar een scale-up ging! Zelfs Facebook deelde deze case als succes story!

Binnen 1 jaar:

Van Preferred Supplier naar Trusted Advisor

35.000+

Leden aangemeld bij HomeMatching

200+

Adviseurs sloten zich aan als partner

4,13

Gemiddelde kosten per registratie, een daling van 1997%

Een nieuw huizenplatform. Van start up naar scale up!

De eerste uitdaging voor het nieuwe huizenplatform, HomeMatching, is het maximaliseren van het aantal leden. We willen op een gecontroleerde manier de trend in aanmeldingen doorzetten om het platform waarde te geven.

De tweede uitdaging is zoveel mogelijk inschrijvingen van partners genereren om zo een verdienmodel te introduceren.

Strategie

Door te starten met een strategische werksessie, samen met alle stakeholders (eigenaar, investeerders, webbouwer en PauwR Digital Marketing), is er een goede basis gevormd voor de weg die we dat jaar wilden bewandelen. We bepaalden gezamenlijk doelstellingen en alle stakeholders wisten hoe ze daarin bij konden dragen voor het beste resultaat. Het uitsplitsen van deze jaardoelstellingen met de betrokkenen maakte het vervolgens heel helder waar we met het marketing team naartoe wilden werken. Zo konden we bijsturen waar nodig!

Economisch psychologe Veri bij HomeMatching

Psychologie voor verbetering van landingspagina’s

Marketing is het meest effectief wanneer je in de huid van je bezoeker kruipt, begrijpt wat hem of haar drijft, en dat op een juiste manier aanwakkert. Daarvoor moet je zijn gedrag in kaart brengen en achterhalen waarom hij/zij bepaalde keuzes maakt. Psychologie is daarin een onmisbare schakel. Daarom is onze Economisch Psychologe betrokken bij het gehele traject voor HomeMatching. Van onderzoek naar het klantgedrag op de website, om deze te optimaliseren, tot advies in de strategie en welke beïnvloedingsprincipes daarin het beste passen. 

Om de website te optimaliseren is het klantgedrag onderzocht. We gebruikten hiervoor heat- en clickmaps, voor zowel de bezoekers- als partner flow, aangevuld met gebruikerstesten (lab-setting) in samenwerking met de designer en developers. Zo konden we kwantitatief toetsen of bestaande elementen op de juiste plek stonden. Terwijl het kwalitatief onderzoek inzichtelijk maakte welke toevoegingen er gedaan dienden te worden om de ervaring sluitend te maken voor de bezoeker.

Psychologie vormde de basis van de website en campagnes om alles naadloos op elkaar aan te laten sluiten en de juiste overtuigingsprincipes in te zetten op de juiste plek in de klantreis. Door te testen met verschillende principes verweven in de copy, onderzochten we wat het beste werkt voor de doelgroep en konden we op basis daarvan verder optimaliseren.

 

Verdienmodel introduceren

Nadat het platform zich aan de leden bewees, was de volgende stap het introduceren van een verdienmodel. Hierin werd de focus gelegd op de partners. Zij kunnen voor een scherp jaartarief in beeld komen bij leden die spelen met verhuisgedachtes.

Er is een campagnestrategie gekozen die de USP’s van het partnernetwerk in beeld bracht via LinkedIn en Facebook. Op LinkedIn werd er specifiek getarget op makelaars en hypotheekadviseurs. Zij kregen een een lead-advertentie te zien waar zij zich direct in konden schrijven voor meer informatie. Dit leidde tot waardevolle leads die de accountmanager van HomeMatching vervolgens opvolgde.

Het resultaat

De combinatie van de succesvolle campagnestrategie, voor zowel leden als partners, en conversie optimalisatie voor de landingspagina’s zorgde ervoor dat er in een jaar ruim 35.000 personen zich hebben aangemeld als lid en ruim 200 personen als partner! 

HomeMatching

Logo HomeMatching

Over HomeMatching

In Nederland denken 2,9 miljoen woningbezitters aan verhuizen. Slechts 10% daarvan is zichtbaar op het internet. Op HomeMatching wordt deze onzichtbare woningmarkt zichtbaar. 

Start de weg naar online succes vandaag!

Heb jij ook een startup en zoek jij een partner waarmee je samen succesvol de strategie en marketing wilt uitbouwen? Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op neem contact op met onze specialisten. Zij inspireren je graag! 

Bekijk ook onze andere creaties:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

blank
blank
PauwR - Case - Genomineerd
1.455.061 Vertoningen via Snapchat
31.192 mensen gebruikten de Snapchat filter
51,8% Share-rate

Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”

Activeer je partnership op een creative manier met Snapchat-filters

Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!

Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards’