Dutch Biketours

Al sinds 2008 samen succes in de fietsvakantie branche!

In 2008 is PauwR de samenwerking aangegaan met Dutch Biketours, destijds met één website waarop fietsvakanties in Nederland te boeken zijn. Inmiddels werken we samen voor 4 labels (Dutch Biketours, Belgian Biketours, Fietsrelax en FietsvakantieWinkel) en maar liefst 9 websites. 

Het doel

Dutch Biketours, Belgian Biketours en Fietsrelax bieden fietsvakanties aan in Nederland en België voor mensen vanuit de gehele wereld. Het doel van de campagnes is om toeristen die een land willen ontdekken per fiets, een fietsvakantie te laten boeken bij een van deze labels.

De strategie

FietsvakantieWinkel, het bedrijf achter de labels, is continu bezig met het toevoegen van labels, websites en routes om relevant te blijven en uit te breiden.

Voor elk label geldt dat er online een conservatieve groeistrategie gehanteerd wordt, waarbij we ervoor zorgen dat geïnteresseerden perfect worden afgevangen in de zoekmachines en een goede beleving krijgen op de websites. Aangezien het boeken van een vakantie een proces van weken of maanden is, zorgen we ervoor dat we middels retargeting top-of-mind blijven.

De aanpak

Via Google Ads en Microsoft (Bing) Ads zijn we vindbaar op de populaire fietsroutes en vangen we toeristen op die in de landen waarin we actief zijn willen fietsen. Deze campagnes stemmen we nauw af met de labels, zij hebben immers de kennis van de populaire routes van morgen.

Naast ons digitale contact komen we eens per jaar uitgebreid bij elkaar. Tijdens deze strategische sessie bespreken we de resultaten van het afgelopen jaar, inspireren we elkaar met nieuwe kansen en bepalen we hoe we de komende 12 maanden opnieuw voor groei gaan zorgen. De sessie is een mooie wisselwerking vanuit diverse disciplines vanuit de labels en vanuit PauwR haakt altijd de strateeg en senior specialist aan.

Erik: ‘Wij werken al jarenlang naar volle tevredenheid samen met PauwR, de snelle en directe lijnen, het prettige contact en de resultaatgerichte instelling maken onze samenwerking al jarenlang tot een succes!’

De resultaten

  • In de afgelopen 6 jaar een omzetgroei van 386% gerealiseerd

  • Gemiddelde omzetgroei van 60% per jaar

  • Boekingen in de afgelopen 6 jaar met 276% gegroeid

  • Met name groei in de Nederlandse markt

Grafiek van de resultaten van één van de labels:

blank

Over FietsvakantieWinkel

FietsvakantieWinkel is een platform voor de vakantiefietser, waar de webshop een belangrijk onderdeel van uitmaakt. Ook voor deze website zijn we actief en zorgen we jaarlijks samen voor een significante omzetgroei. Zo is de FietsvakantieWinkel niet enkel afhankelijk van de reisbranche, maar kunnen zij de doelgroep ook bedienen met de benodigdheden om er zelf op uit te gaan!

blank

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook een kwalitatief gebruikersonderzoek voor jouw producten of diensten? Met een tastbaar adviesrapport vol bevindingen en aanbevelingen waar je direct mee aan de slag kan?

Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze specialisten. Zij inspireren je graag!

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity