Case – Coca-Cola European Partners
Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!
Ons Creative Lab verpakte de case in een video:
mensen kochten Fuze Tea
interacties
uniek bereik
vertoningen
Hyperlokaal, dynamisch en schaalbaar
Dankzij onze samenwerking met Facebook Marketing Partner LocalUp konden we advertenties afstemmen op de verkooppunten in de buurt van de consument. Zo kreeg iemand die in de binnenstad liep de dichtstbijzijnde aanbieders van Fuze Tea te zien. Het advertentietype dat we gebruikten was afhankelijk van het aantal lokale aanbieders en de voorraad.
De consument zag een link-advertentie als de verkoper maar één smaak op voorraad had. Wanneer er meerdere smaken beschikbaar waren, dan kreeg hij of zij de producten in een carrousel te zien. Mensen zagen een verkooppunt alleen in de advertenties als die daadwerkelijk open was. Waren er meerdere aanbieders in de buurt, dan werden deze ook in een carrousel getoond. Zo vertoonden we in totaal meer dan 10.000 unieke advertenties op een slordige 2.500 advertentiesets.
Door middel van de Facebook Ads API konden we het algoritme gebruiken om biedingen aan te passen op basis van de campagneresultaten. Zo verdeelden we het budget optimaal over de verschillende advertentiesets en gehele periode. Zo behaalden we het maximale resultaat!