Coca-Cola Europacific Partners Case – Integratie nieuw platform

Strategisch Marketing Framework helpt Coca-Cola Europacific Partners bij integratie nieuw platform

Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) is de B2B tak van het bekende frisdrank concern. Ze richten zich op de ondersteuning van onder andere Horeca, Foodservice on the go, bedrijfscatering en groothandels. Eerder dit jaar lanceerde CCEP een nieuw platform genaamd ‘My CCEP’ om deze doelgroepen te bedienen. Ondernemers kunnen inloggen op het platform voor servicevragen, het bestellen van zaken als glaswerk, het melden van een storing en voor inspiratie en advies over diverse onderwerpen zoals assortiment, menukaarten en omzetkansen.

Prijswinnende samenwerking

De grote uitdaging bij de lancering van dit nieuw platform is tweeledig: enerzijds ervoor zorgen dat klanten het platform weten te vinden en anderzijds zorgen dat ze er ook gebruik van blijven maken. Dit vraagstuk legde CCEP bij PauwR neer. PauwR werkt al jarenlang samen met CCEP als Digital Marketing Agency, met als één van de hoogtepunten van de samenwerking het winnen van de Zilveren DIA Award voor de Fuze Tea introductiecampagne

De eerste vraag is niet zo ingewikkeld. We kunnen alle klanten informeren en berichten over het nieuwe platform. De uitdaging zit vooral in het tweede deel, zorgen dat bezoekers blijven terugkomen. 

De oplossing zit in de organisatie zelf. Alleen als de eigen mensen het nieuwe platform omarmen en het een structureel onderdeel maken van de marketing en communicatie, gaan de doelgroepen dit ook zo zien. Maar zoals geschetst heeft CCEP een organisatie met veel verschillende afdelingen, doelgroepen en belangen. Dus dit is makkelijker gezegd dan gedaan. 

Aanpak: Strategie Sessie

PauwR heeft daarom een Strategische Sessie georganiseerd met CCEP. Aan de hand van het ‘See-Think-Do-Care’ customer journey model van Google hebben we het Strategisch Marketing Framework ingevuld. Het nieuwe platform was daarbij het lijdend voorwerp. 

Met een samengestelde groep deelnemers vanuit de gehele CCEP organisatie begon het brainstormen over de customer journeys van diverse doelgroepen voor de verschillende afdelingen. In welke fases het platform daarbij een rol kan vervullen en welke content daarvoor geschikt is. 

Output: Strategisch Marketing Framework

Het resultaat van de sessie was de 0.9 versie van het Strategisch Marketing Framework voor CCEP met betrekking tot de integratie van het nieuwe platform. Daarnaast zorgt een geïnspireerde groep medewerkers voor draagvlak in de organisatie. Zij konden vervolgens intern met hun teams aan de slag om het Strategisch Marketing Framework compleet te maken. 

CCEP heeft echt werk gemaakt van het traject, door met 7 personen uit totaal verschillende geledingen van de organisatie aan de sessie deel te nemen en invulling te geven aan het Strategisch Marketing Framework. Om vervolgens met het Framework en de opgedane kennis en inspiratie binnen de organisatie verder aan de slag te gaan. 

De eerste resultaten zijn inmiddels zichtbaar. Het platform wordt steeds beter geadopteerd door de organisatie en de kansen hiervan worden gezien. Dit helpt CCEP bij het doel de samenwerking met haar klanten centraal te stellen. Naast de eigen organisatie weten ook de ondernemers het platform steeds beter te vinden en te waarderen. Eind 2021 waren er al bijna 5.000 ondernemers die gebruik maken van MyCCEP. Uit een enquête onder 300 ondernemers kwam een gemiddelde waardering van 7,9 voor het nieuwe platform.

blank

“Super interessante sessie en waardevol om dit zo samen te zien. Geeft inspiratie en een goede richting van wat we wanneer zouden moeten doen en voor wie. En welke keuzes daarin te maken.”

Claran van Zijl – Manager Customer Portal My CCEP

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook een zinderende digitale campagne voor jouw producten of diensten? Of gewoon een maatwerk advies voor jouw online marketing strategie?

Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze specialisten. Zij inspireren je graag!

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)