Interactieve La Chouffe Scratchbanner

De ideale creatieve mix voor de onthulling van La Chouffe in blik!

Het vrolijke kabouterbier van La Chouffe is nu ook in blik verkrijgbaar! Lekker makkelijk om mee te nemen. Toen we de opdracht kregen om een advertentie te maken voor de onthulling van ‘Chouffe On The Go’ vielen alle stukjes op zijn plek. Om deze boodschap met het publiek te delen hebben wij een interactieve scratchbanner ontworpen die techniek, design en marketingpsychologie met elkaar combineert. 

Test ‘m hier zelf!

Concept

We kozen voor de scratchbanner, een manier van adverteren waarin de gebruiker een laag van de banner open krast. Deze techniek combineerden we op een prachtige manier om een doelgroep aan te spreken die houdt van een ijskoud blikje bier. Resultaat: een ijskoude condenslaag die de gebruiker van het blikje kan vegen.

Scratchbanner

Om aandacht te richten op het product kijkt de La Chouffe kabouter naar het blikje. Daarnaast zit de cover van dit blikje subtiel verborgen achter een ijskoude condenslaag. Psychologisch ijzersterk omdat je hierdoor geprikkeld wordt om de laag van het blikje te vegen én zin krijgt in een ijskoude Chouffe.

Onze designers hebben er voor gezorgd dat het geheel ‘La Chouffe uitstraalt’ en de visuals zijn opgemaakt om zo aantrekkelijk en opvallend mogelijk te zijn door bijvoorbeeld het gebruik van de kleur geel. Het medium ondersteunt hier perfect het concept.

Impact

Interactieve Display ads hebben een aantal voordelen ten opzichte van statische. Waar je bij een statische Display advertenties uitgaan van 0,12% CTR scoort deze La Chouffe scratchbanner meer dan 6%. Daarnaast kunnen we deze 6% opnieuw benaderen via retargeting zonder dat zij op de website zijn geweest.

Deze creatie is bij Weborama genomineerd voor campagne van de maand in de categorie Interactief. Daar zijn wij heel erg trots op!

Bekijk ook onze andere creaties:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

PauwR - Case - Genomineerd
1.455.061 Vertoningen via Snapchat
31.192 mensen gebruikten de Snapchat filter
51,8% Share-rate

Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”

Activeer je partnership op een creative manier met Snapchat-filters

Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!

Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards’ 

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)