Weg met die bitterballen
Binnen de horeca en supermarkt is er niet enkel qua dranken, maar ook qua snacks een sterke concurrentie. Wie krijgt er geen zin in een portie bitterballen of kaasplank na een paar drankjes? Creative agency Force451 en Topking klopten bij ons aan om een top of mind positie naast die klassieke bitterbal en kazen te bemachtigen. Het begin van een hete strijd!
Twee doelen in één campagne
De vlammende campagne die ontstond in samenwerking met partner Force451 is toegespitst op twee doelgroepen. Om de naamsbekendheid van Vlammetjes te vergroten positioneren we Vlammetjes als ‘hot’ en een rebels merk onder Nederlandse jongeren. Daarnaast bereiken we ook de horecaondernemers zodat zij deze ultieme borrelsnack letterlijk en figuurlijk op de kaart zetten. Zo verstevigen we de positie van Vlammetjes zowel onder jongeren als in de horeca.
Vlammende social media campagne voor jongeren
‘Content is king’ en dat heeft de doelgroep geweten ook! De online aandachtsspanne van jongeren is bijzonder kort. Daarom hebben we een uitdagende video ingezet die de brand story van Vlammetjes op een ludieke manier vertelt én in de eerste drie seconden direct je aandacht trekt!
De video is ingezet op de kanalen waar de doelgroep actief is zoals YouTube, Instagram, Snapchat en Facebook.
Uiteraard is de video verspreid met een slimme targeting door onze advertising specialisten zodat we zeker wisten we dat we bij de juiste mensen in beeld kwamen. En door de pakkende afsluitende one-liner weet je meteen genoeg: ‘Vlammetjes, F**king Hot!
De kracht van herhaling middels stop-motion
Nadat de eerste video is getoond aan de doelgroep, volgt een tweede video. In de korte stop-motion video van zes seconden staat het (effect van het) product centraal en is de nadruk nogmaals op de one-liner gelegd. Zo speelt zowel de opvallendheid van de video’s als de kracht van herhaling een belangrijke rol.
Offline actie voor horecaondernemers: Vlammetjes Roulette
De horecaondernemers kregen onderstaande speciale video te zien via Facebook en Instagram. Voor hen is de Vlammetjes Roulette in het leven geroepen. Dit is een portie Vlammetjes waar één extreem heet Vlammetje tussen zit. Ook wordt Vlammetjes Roulette in de horecagelegenheid geserveerd met een zwaailicht. Dit geeft een extra ludiek karakter en valt bovendien lekker op bij andere gasten.
Resultaten waar je het heet van krijgt
De resultaten overtroffen alle inschattingen voor de ingezette social kanalen. En hoe! De video’s genereerden een gigantisch bereik en middels een Brand Lift Study op zowel Facebook als YouTube is een positief effect van de campagne op de naamsbekendheid gemeten. De campagne vergroot de kans dat men het merk Vlammetjes kent na het zien van de video’s met maar liefst 30%. En dat niet alleen, zo resulteerde de campagne ook nog in:
- 23.887.215 x in beeld geweest
- 9.521 directe klikken naar de website
- 25.304 horecaondernemers bereikt
- 1.496 reacties op de Vlammetjes Roulette video
Over Topking
Topking Fingerfood is producent van bekende merken zoals Vlammetjes, Vlamtosti’s en Vlammensaus. Van een idee aan de keukentafel is het bedrijf inmiddels uitgegroeid tot een strak geleid productiebedrijf met de lekkerste producten voor thuis of in de horeca. Het concept en de creatie van deze campagne is uitgevoerd door onze partner Force451.
Zet de volgende stap in jouw online succes vandaag nog!
Wil jij ook een zinderende digitale campagne voor jouw producten of diensten? Of gewoon een maatwerk advies voor jouw online marketing strategie? Bel dan vrijblijvend voor advies of neem contact op met onze senior branding specialist Silvie. Zij inspireert je graag!