Enkele resultaten
In de zeer concurrerende verzekeringsbranche zijn generieke zoekwoorden zeer prijzig. Door zeer specifiek te adverteren is het aantal AdWords conversies via non-branded zoekwoorden sterk toegenomen, terwijl de kosten juist zijn gedaald.

YouTube
Verzekeruzelf zet op advies van PauwR zwaar in op video. Enerzijds om de content (inhoud en voorwaarden van de verzekeringen) beter te kunnen communiceren met de bezoekers. Een video zegt meer dan 1.000 woorden. Anderzijds ter promotie van de producten buiten de website, zoals op YouTube en het het Google Display Netwerk.
Via de AdWords omgeving beheren we een uitgebreide YouTube campagne:
Promotie van productvideo’s op Youtube
- Op basis van zoekwoorden
- Op basis van remarketing (ex-sitebezoekers van Verzekeruzelf die geen klant zijn geworden)
De bezoekers die de Youtube video’s hebben bekeken worden geretarget binnen het Google Display Netwerk (GDN).
SEO / Zoekmachineoptimalisatie
Verzekeruzelf heeft nog niet dezelfde hoge naamsbekendheid als de ‘geldverslindende’ verzekeraars, waardoor de online autoriteit ook lager is. Hoewel deze online autoriteit toeneemt, is long-tail nog steeds belangrijk om organisch scoren in de zoekmachines.
Verzekeruzelf heeft specifieke landingspagina’s voor onderwerpen als:
- Motorscooterverzekering
- Snorscooterverzekering
- Verzekering rieten dak
- Exclusieve auto verzekeren
De zoekvolumes op deze onderwerpen zijn laag, maar door de hoge relevantie converteren deze pagina’s zeer goed. Met een conversiepercentage van boven de 5% en vanwege het grote aantal landingspagina’s levert dit uiteindelijk veel conversies en dus nieuwe klanten op.

Conversieoptimalisatie
We testen continu met verschillende varianten landingspagina’s. Zo blijken bijvoorbeeld de ontwikkelde video’s een zeer positief effect te hebben op het conversiepercentage, met name bij terugkerende bezoekers.

Facebook
- Het ledenpanel Ontwikkelzelf.lab was oorspronkelijk een aparte website. Nu is dit opgenomen binnen de Verzekeruzelf Facebook pagina. Hier worden ‘opdrachten’ geplaatst voor de fans, variërend van het meedenken over de naam voor een verzekering tot en met een fotoactie. Deze acties worden ondersteund door een gerichte Facebook Advertentiecampagne.
- Op Facebook adverteren we intensief op interesses. Zo krijgen motorrijders advertenties te zien voor motorverzekeringen en mensen met ‘honden’ als interesse een advertentie met informatie over de Verzekeruzelf hondenverzekering.
- Omdat Verzekeringen een noodzakelijk product zijn, richten we ons niet op enkel likes (als in branding). Wel bouwen we geleidelijk een trouwe achterban op, die betrokken is bij de berichten die worden gepost
Verzekeruzelf over PauwR
“Wij streven ernaar om de intelligentste online marketing te voeren in de gehele verzekeringsmarkt. Dat is heel iets anders dan de grootste zak geld hebben. Wij willen niet adverteren op termen als ‘autoverzekering’ of ‘verzekering’, simpelweg omdat wij die uitgaven niet kunnen verantwoorden aan onze klanten. Als we daarin mee zouden gaan, dan leidt dat er gegarandeerd toe dat we de premies moeten verhogen. Door slimme marketing in combinatie met integere dienstverlening en een zeer hoge mate van klantgerichte procesautomatisering behoren wij tot de goedkoopste in de markt.
Het verhaal moet echter wel verteld worden en consumenten en bedrijven moeten weten dat we bestaan. Met PauwR als partner zorgen we dat we er zijn op de relevante momenten. Geen massamedia met reclamespotjes waar bijna niemand op zit te wachten, maar doelgerichte en effectieve inzet van de middelen die in deze case beschreven zijn. Wij zijn ervan overtuigd dat we de jaarlijkse groei van minimaal 25% keer op keer gaan realiseren met de krachtige ondersteuning van PauwR als online marketing dienstverlener”.
Arjuna Bosch, Online Marketeer Verzekeruzelf.nl