Verzekeruzelf.nl en PauwR werken al sinds 2010 samen in een zeer concurrerende markt. Via diverse kanalen worden de verzekeringen van Verzekeruzelf.nl in de markt gezet en gepromoot. In het geval van de motorverzekering stond april 2015 in het teken van een eenmalige sprint.
Winnaar Dutch Search Award 2016!
De campagne voor de motorverzekering is boven verwachting verlopen. We hebben samen met PauwR in zeer korte tijd alles op poten gezet en daarna is er bijna op dagelijkse basis bijgestuurd. Door dit succes zijn we inmiddels alweer druk bezig met het voorbereiden van onze volgende campagne, uiteraard ook in samenwerking met PauwR.
– Marlies Berben, Senior Online Marketeer, Verzekeruzelf.nl
Invulling See – Think – Do
Voor elke fase binnen deze Consumer Journey zijn de verschillende kanalen als volgt ingezet:
See: Informatieve, niet-commerciële blogs gepubliceerd en gepromoot via Facebook. Zo werd er bijvoorbeeld een blog gepubliceerd over motorrijden in de file. Deze blogs zijn gepromoot binnen de specifieke doelgroep: motorrijders in Nederland. Tevens zijn er Display-campagnes ingezet gericht op deze doelgroep met verleidende banners.
Think: De doelgroep die, al dan niet getriggerd door de campagne, op zoek gaat naar een (goedkopere) motorverzekering wordt bereikt met AdWords-, Bing- en Retargeting-campagnes.
Do: De doelgroep gaat branded zoeken naar Verzekeruzelf.nl of zij zoeken specifiek naar de motorverzekering die zij bij Verzekeruzelf.nl hebben gezien. PauwR zorgt voor een maximale zichtbaarheid voor Verzekeruzelf.nl in deze fase.
Creatives
Bij het ontwikkelen van de creatives hebben de psychologen van PauwR intensief meegedacht. Dit heeft geresulteerd in de volgende creatives:
Indrukwekkende resultaten
-
60% meer motorverzekeringen
-
CTR Retargeting 385% boven benchmark
-
CTR Display 105% boven benchmark
-
Enorm bereik contentmarketing
-
Bijna 400 shares op Facebook