Case – ROC Ter AA

Succesvolle Open Dag voor ROC Ter AA

Hoe maak je als jongvolwassene de juiste opleidingskeuze voor de toekomst? En waar start je, met honderden verschillende mbo-opleidingen in Nederland? ROC Ter AA opende op vier locaties haar deuren om jongeren (en hun ouders) te laten sfeerproeven, kennismaken, zich te laten informeren en vragen te stellen. En, wie overtuigd is, kon zich direct aanmelden. Wil je weten hoe we de jongeren hebben bereikt en geactiveerd? Bekijk hier onze campagnestrategie!

De juiste snaar raken

Een opleiding kies je met je hoofd én je hart. Als regionale speler, met een scala aan concurrerende opleidingen, is het zaak om al vroeg in het keuzeproces meegenomen te worden en daarbij de juiste snaar te raken. De goede sfeer, kleinschaligheid én persoonlijke begeleiding maakt ROC Ter AA het beste roc van Brabant en Limburg (bron: Keuzegids MBO 2021). Mooie wapenfeiten, maar hoe zorg je ervoor dat een student voor jouw opleiding en school kiest? 

 

De Open Dag is hét perfecte moment om nader kennis te maken. In aanloop naar de Open Dag hebben we ervoor gekozen om via een gevarieerde mediamix zowel de jongeren als hun ouders/begeleiders alvast sfeer te laten proeven. Via sfeervolle videocontent, met de focus op de verschillende vakgebieden, wist ROC Ter AA op te vallen en de verschillende doelgroepen te enthousiasmeren voor een bezoek. Met succes! 

Tussentijds bijsturen

Al snel bleek dit een schot in de roos. En met de flexibele inzet van het mediabudget verlegden we tussentijds de focus op de best presterende kanalen per doelgroep. Als extra uitdaging kwamen er tijdens de persconferentie aanvullende maatregelen die mogelijk roet in het eten zouden gooien voor de fysieke Open Dag. Door hier snel op te reageren konden we de boodschap aanpassen om onzekerheid en afmeldingen te voorkomen. 

 

Drukbezochte Open Dag

Het aantal aanmeldingen voor de Open Dag schoot in de laatste dagen door het dak. Dit resulteerde uiteindelijk in een hoge opkomst tijdens de Open Dag. De jongeren en hun ouders hebben een hele dag de goede sfeer geproefd en kennis kunnen maken met de school en haar verschillende opleidingen. Ter plekke besloten tientallen studenten zich direct in te schrijven.

“De expertise van PAUWR helpt ons enorm met het bereiken van nieuwe studenten. De transparante manier van werken en zorgvuldige rapportages zorgen ervoor dat wij goed zicht houden op de voortgang van de campagnes. En minstens zo belangrijk is de klantgerichtheid. Ik ervaar telkens opnieuw dat PAUWR betrokken blijft en scherp bijstuurt in de lopende campagnes om een optimaal resultaat te behalen.” 

Over ROC Ter AA

ROC Ter AA is een kleinschalige roc met de 78 meest populaire opleidingen. Samen met Vavo, Volwasseneducatie en een groeiend cursusaanbod maakt het tot een complete school. Eén van de beste zelfs: ROC Ter AA staat in de Keuzegids MBO 2021 landelijk op de vierde plaats en is daarmee het beste roc van Brabant en Limburg.

blank

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook een kwalitatief gebruikersonderzoek voor jouw producten of diensten? Met een tastbaar adviesrapport vol bevindingen en aanbevelingen waar je direct mee aan de slag kan?

Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze specialisten. Zij inspireren je graag!

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity

Klik hier om uw eigen tekst toe te voegen