NS wilde graag bekendheid creëren voor het gratis Dal Voordeel abonnement die ex-studenten kunnen aanvragen wanneer ze zijn afgestudeerd. PauwR adviseerde de inzet van Spotify om deze doelgroep op een creatieve en gerichte wijze te bereiken, met meetbaar resultaat.
We bereikten de doelgroep via audio, video én banners op zowel mobiel als desktop voor een maximaal effect. Met een op maat gemaakte audiospot werd de Spotify gebruiker bovendien persoonlijk aangesproken. We targetten op de leeftijdsgroep 15-25 en spitsen deze toe rondom de afspeellijsten ‘Focus / Studie’. De resultaten:
- 390.000 uniek bereik (100% doelgroep)
- Meer dan 2.600 Spotify gebruikers klikten door naar de website.
“Deze pilot was er voor NS op gericht om te bezien of en hoe via Spotify studenten effectief bereikt kunnen worden met een specifieke uiting én om te determineren wat de beste tijden zijn en met welke middelenmix (combinatie van video, audio en bannering) we een hoge effectiviteit kunnen realiseren.
PauwR heeft ons hier zeer efficiënt en effectief (en niet minder belangrijk op een prettige én professionele wijze) in een zeer korte tijdspanne bij geholpen. Mooie bijkomstigheid was dat onze hypotheses ten aanzien van effectiviteit zijn overtroffen. Deze pilot heeft ons geholpen om onze communicatie inzet in 2017 verder te optimaliseren.”Dirk van Vliet, Segmentmanager studentenmarkt NS
Brand Lift Study
Door de inzet van een Brand Study hebben we het effect van de Spotify campagne gemeten. Maar liefst 75% van de respondenten herinnerde zich de campagne. Door de campagne is de interesse in het aanbod bij 32% van de respondenten toegenomen en meer dan de helft van de respondenten is geïnteresseerd in het aanschaffen van het product.
Indrukwekkende resultaten
- 390.000 uniek bereik (100% doelgroep)
- Meer dan 2.600 Spotify gebruikers klikten door naar de website
- 75% Ad Recall (10% boven benchmark)
- 32% Toegenomen interesse (23% boven benchmark)
- 56% Aankoopintentie (60% boven benchmark)