Case – 92% tickets verkocht voor nieuw festival
Nationale Opera & Ballet – Opera Forward Festival
Van 15 t/m 25 maart 2016 presenteerde De Nationale Opera de eerste editie van Opera Forward Festival. Dit festival stond in het kader van vooruitblikken op de toekomst van opera. Het festival bestond uit diverse opera’s, performances en veel meer. Hiermee richtte Nationale Opera & Ballet zich op de avontuurlijke cultuurliefhebbers met een nadruk op nieuwe (jonge) bezoekers. Dit hebben we vertaald naar een campagnestrategie waarbij we ons richtten op grootstedelijke jongvolwassenen in de leeftijd van 18 tot 30 jaar.
Het doel was om 30% meer nieuwe bezoekers naar het festival te krijgen en minimaal 75% van de kaarten te verkopen.
Het festival is een succes geweest. Er is dan ook besloten om in 2017 een tweede editie van het festival te organiseren. Qua marketing zal de focus blijven liggen op een innovatieve pr-strategie, influencers- en contentmarketing.
Gerald van der Wijngaart, Marketing Manager, Nationale Opera & Ballet
2 twee belangrijke doelstellingen voor het festival: