Case – Hoezo zitten 55+-ers niet op Facebook?

Maaltijdservice.nl vergroot naamsbekendheid via Facebook

Maaltijdservice.nl is een concept van Sligro Food Group en Van Hoeckel voor thuiswonende ouderen. Via een eenvoudig online bestelsysteem kiezen zij de maaltijd van hun keuze, die ze de volgende ochtend thuisbezorgd krijgen. Roy Kroos, commercieel manager, kwam bij PauwR binnen met de vraag hoe Maaltijdservice.nl de lastige doelgroep van 55+-ers online het beste kon benaderen om de naamsbekendheid te vergroten. Gezamenlijk werd een idee uitgewerkt, waarna PauwR de volledige advertising strategie heeft opgesteld en uitgevoerd.

Resultaten

  • De prognose van 2.500 nieuwe fans is verpulverd!

  • 7.000 echte fans gegenereerd

  • Enorme engagement van de doelgroep

  • Deelnemers blijven ook na de actie fan

  • Relevante database van potentiële klanten opgebouwd

Werkwijze

Maaltijdservice.nl en PauwR hebben samen een winactie bedacht, waarbij de deelnemers drie maanden lang gratis maaltijden konden winnen voor zichzelf of voor hun ouders. De prijs kon enkel verzilverd worden door 55+’ers, zodat enkel (kinderen van) de doelgroep kans maakte. Door met diverse targetingmethodes en uitingen te testen is het maximale uit het beschikbare budget gehaald.

Voorbeeld creatives
PR_MaaltijdService_Page PostPR_MaaltijdService_Page Post 2

 Reactie klant:

quote-img
Mede dankzij de vakkundige inbreng van PauwR hebben we Maaltijdservice.nl op de online kaart weten te zetten. PauwR is deskundig, slagvaardig, denkt proactief mee en weet zich te verplaatsen in de uitdagingen van de klant. “

Case Maaltijdservice