Duurzaam bouwen en esthetiek, een goede match!
Kingspan en PauwR werken al sinds 2016 samen in de business to business markt van duurzame bouwmaterialen. Via diverse kanalen worden de vooruitstrevende technologiën van Kingspan in de markt gezet en gepromoot. In het geval van de Dri-Design productlijn werd speciaal voor deze circulaire wandpanelen een whitepaper samengesteld en gecommuniceerd door middel van een effectieve marketing automation flow.
Strategie en aanpak
Duurzaamheid staat hoog op ieders agenda, zo ook in de bouw. Door een toenemende schaarste in materialen en grondstoffen stijgt ook de vraag naar circulaire, flexibele constructies voor gebouwen exponentieel. Hoewel architecten vaak nog het idee hebben te moeten kiezen tussen duurzaamheid en een mooie uitstraling, biedt Kingspan met de mooie en kwalitatief hoogwaardige Dri-Design lijn productlijn gevelpanelen volgens een volledig cradle-to-cradle ontwerp. Dit geweldige concept was nog onbekend bij de doelgroep. Een doelgroep die zeer specifiek is en daarmee lastiger te bereiken.
Aan de hand van het ‘SEE THINK DO’ customer journey model in combinatie met de Permission Based Marketing strategie is de doelgroep gedurende de gehele klantenreis begeleid in een lead nurturing flow. In samenwerking met Kingspan, onze digital marketeers en economisch psychologe deden we uitvoerig onderzoek naar hoe we de doelgroep kunnen inspireren en welke informatie voor hen nog ontbreekt.
Op basis hiervan is een informatieve whitepaper opgesteld met nieuwe en relevante kennis over circulair bouwen, om de doelgroep te inspireren en van nieuwe inzichten te voorzien. Door het weggeven van deze relevante informatie in combinatie met het inzetten van een permission based marketing strategie zijn zeer relevante en warme leads verkregen van personen voor wie het relevant was opnieuw uitingen van Kingspan te zien. Dit vermindert irritatie door irrelevante reclame, zorgt voor een effectievere besteding van het budget en een hogere conversieratio. Permission based dus!