Activeer je partnership op een creatieve manier met filters
Snapchat-filter voor Kärcher op de Zwarte Cross
thema: “Shinen vóór de dood”
Ruim 1,4 miljoen vertoningen!
Indrukwekkende resultaten
De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! In het totaal is de filter 31.192 keer gedeeld, waarmee de filter een share rate van 51,8% heeft behaald. Share rate is de verhouding tussen het aantal keer dat de filter in beeld geweest in Snapchat om te gebruiken en het aantal keer dat de filter ook daadwerkelijk over de foto is geplaatst en verstuurd. Een share rate van tussen de 5% en 15% is gebruikelijk. De filter heeft dus viermaal boven de benchmark gescoord! Door de filter is Kärcher op een ludieke wijze bij 357.000 unieke personen in beeld geweest.
Snapchat: “De Share rate is uitzonderlijk hoog!”
vertoningen
keer gebruikt
Share rate
mensen bereikt
Activeer de bezoekers van jouw event
Door de unieke filter enkel beschikbaar te stellen op het event bereikten we de juiste doelgroep, op het juiste moment én op het juiste device. Maar nog veel belangrijker: we bereikten de doelgroep met een aantrekkelijke filter die uitstekend paste bij de behoeften van de doelgroep: de foto’s gemaakt op de Zwarte Cross nog beter laten shinen door middel van een mooie filter. Een filter is een niet bewegende overlay, die over een foto wordt geplaatst om de foto een boost te geven.
De filter was locatie- en tijdsgebonden, waardoor alleen bezoekers van de Zwarte Cross de filter konden gebruiken. Deze specifieke wijze van adverteren op locatie maakt de boodschap enorm relevant en zet aan tot actief gebruik van de filter. Door het intensieve gebruik van de filter was Kärcher nu ook online top of mind bij de doelgroep en zelfs ver daarbuiten door de massale verspreiding van de foto’s met de Kärcher-filter.