De weersverwachtingen hebben, met een breed assortiment aan duurzame tuin- en vrijetijdsartikelen, een grote invloed op de omzet van buitenkado.nl. Naast schaduwdoeken, barbecues en partytenten zijn voor deze e-commercespecialist productgroepen als tuinmeubelen en trampolines ook verantwoordelijk voor een groot deel van de omzet.
Vanwege de seizoensgevoeligheid van de producten werd de campagne in de lente en zomer (maart t/m september) ingezet. Om het rendement in deze periode te maximaliseren heeft PauwR slimme AdWords en Shopping Campagnes ingezet.
In lijn met deze focus hebben we ons gestort op zeer gerichte zoektermen. Hierbij kun je denken aan zoektermen bestaande uit het producttype in combinatie met een bepaald materiaal en/of afmeting. Een voorbeeld hiervan is de gerichte zoekterm ‘schaduwdoek waterdicht 4×4’. Daarnaast hebben we wisselende biedingen ingezet voor verschillende doelgroepen zoals de websitebezoekers, de nieuwsbriefabonnees en de klantendatabase.
Deze strategie leverde een zeer positief resultaat op met als gevolg een zeer sterke campagne die de resultaten van eerdere seizoenen ver achter zich liet!
Door de sterke revisie en doorlopende optimalisatie zijn de campagnes zeer succesvol gebleken. Daarnaast gaf PauwR ons de juiste inzichten en learnings zodat we nog betere resultaten konden boeken.
Joyce van Rossem, E-commerce manager, Buitenkado.nl
Targeting
Speciale biedingen en adverenties voor:
- Klantendatabase
- Nieuwsbriefabonnees
- Terugkerende websitebezoekers
- Winkelwagenverlaters
Indrukwekkende resultaten
- Zeer hoog rendement
- Fikse omzet- en conversietoename
- Buitenkado beoordeelt PauwR met een 9!