Zomer 2012: Explosieve toename van betrokken fans

De door Fuse Communication ontwikkelde Facebook app werd door een krachtige Facebook campagne van PauwR ondersteunt. Het resultaat: 45.000 nieuwe fans in twee weken. Zie hieronder de video samenvatting van de resultaten.

Najaar 2011: Veel nieuwe fans met grote betrokkenheid

Doel

Garuda Indonesia lanceerde in deze periode verschillende prijsvragen via hun Nederlandse Facebook pagina. Het doel van de campagne was om deze prijsvragen onder de aandacht te brengen bij een groot en geïnteresseerd publiek. Om kans te maken op een prijs (o.a. een rijsttafel in een toprestaurant en gratis vliegtickets) moest men de vraag beantwoorden en de pagina ‘liken’.[/one_half]

Werkwijze

Het marketingbureau heeft voor de Garuda Indonesia Facebook de prijsvraagapplicatie ontwikkeld. Via een uitgebreide Facebook Ads Campagne hebben we deze gepromoot onder diverse doelgroepen, waaronder liefhebbers van Indonesië en Facebook gebruikers die van reizen houden.Via gesponsorde verslagen bereikten we ook vrienden van fans van Garuda. Bij aanvang van de campagne waren dit er zo’n 1.700.

De resultaten

Na afloop van de twee campagnes bereikte het aantal fans een aantal van ruim 24.000! Dat deze fans ook nog zeer betrokken zijn bij het merk, blijkt uit de 1e plaats die Garuda Indonesia in oktober 2011 haalde bij het onderzoek van Marketingfacts naar Facebook pagina’s met de hoogste IPM (Interacties per 1.000 fans).

Conclusie

De doelstellingen van de campagne zijn ruimschoots gehaald. Garuda Indonesia heeft zich definitief gevestigd tussen de grootste Facebook pagina’s van Nederland en, veel belangrijker nog, een grote groep betrokken fans aan zich gebonden. Hiermee zijn toekomstige acties reeds verzekerd van een stevige basis, omdat de huidige fans al hebben bewezen hier erg open voor te staan. Ook als actieplatform en als communicatiekanaal heeft Facebook zich voor Garuda Indonesia tijdens en na deze campagnes bewezen. Dat de campagnes worden vervolgd is wat Garuda betreft dan ook een zekerheid.