‘Wie zit er nou op Bing?!’
Ondanks zeer succesvolle Google Ads (AdWords) campagnes was PauwR voor de webshop van Fietsvakantiewinkel op zoek naar nieuwe advertentiemogelijkheden voor de klant. In onze samenwerking zijn we altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor de klant om te groeien. Personal Marketeer Yik-Ho van PauwR adviseerde om Bing in te zetten. De klant was in eerste instantie zeer sceptisch, want ‘wie zit er nou op Bing?!’.
Naast Fietsvakantiewinkel, zijn ook onder andere Verzekeruzelf.nl, Barberstore en Maaltijdservice.nl om; zij zetten Bing ook met veel succes in. Wil jij ook succes boeken met Bing? Neem dan contact op met onze Bing specialist Yik Ho
Na de eerste maand verdween de scepsis al als sneeuw voor de zon en maakte het plaats voor enthousiasme.
“Pfff dat is echt ongelofelijk goed. Wat me ook opvalt is dat de gemiddelde bestelling dan hoger is dan 100 euro terwijl over de hele lijn de gemiddelde bestelling zo’n 37 euro is!”
Adwin de Keizer, Fietsvakantiewinkel
Doelstelling
- Primaire doelstelling: additioneel bereik genereren naast het bereik van de bestaande campagnes
- Secundaire doelstelling: extra verkoop van producten en extra omzet bovenop de omzet uit bestaande campagnes
Indrukwekkende resultaten
- 64% van de bezoekers via Bing waren nieuwe bezoekers (=potentiële klanten)
- ROAS ligt 116% hoger dan binnen de AdWords campagnes
- CPA ligt ruim 66% lager dan binnen de AdWords campagnes
- Overall gezien ligt de conversieratio 22% hoger dan binnen de AdWords campagnes