Kwalitatieve Facebook-likes voor EMTÉ supermarkten

Sinds 2013 is EMTÉ actief op sociale media. Met ongeveer 100 vestigingen en 30 franchise-ondernemingen hoort EMTÉ tot de grotere supermarktketens in Nederland. Er zijn enkele afzonderlijke supermarkten van EMTÉ die zelf al actief zijn met Twitter en/of Facebook. “Dat is aan de supermarkten zelf, we proberen hierin wel een lijn te vinden”, aldus Maarten Luijk van EMTÉ. Voor de professionele Facebook-campagnes werkt EMTÉ samen met PauwR Internetmarketing.

Samen met twee anderen begint het inhouse online team van EMTÉ vorm te krijgen. “Als je dan op vrijdagavond een berichtje krijgt vind ik wel dat je die ook moet beantwoorden”, want de doelstelling is helder: Meer consumenten bereiken en deze proberen te helpen in hun keuzeproces.

Facebook

Geen ‘like and share’ op Facebook voor EMTÉ. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat het eenvoudig moet zijn en interactie moet opleveren. Een heel mooi voorbeeld is de afbeelding van de kerstboom waar duidelijk een spelelement in zit. Dit was was goed voor bijna 600 reacties. “Liever kwalitatieve likes van mensen die ook echt in onze winkels komen”, was de reactie.