Case – Ardanta

Case Ardanta Wensenboek

Houvast bieden in emotionele tijden

Van inspiratie tot het vastleggen van uitvaartwensen

Nadenken over je uitvaart is niet het leukste onderwerp en mensen stellen dit vaak uit. Toch is het belangrijk om uitvaartwensen vast te leggen. Middels een e-mail & social campagne wisten we samen met Ardanta de doelgroep te inspireren en activeerden we hen om hun uitvaartwensen vast te leggen.

Hulp bij vastleggen uitvaartwensen

Het vastleggen van uitvaartwensen geeft rust. Tegelijkertijd biedt het nabestaanden houvast in emotionele tijden. Er zijn veel dingen die in zo’n periode aandacht verdienen. Ardanta ontwikkelde een Wensenboek, wat helpt bij het opstellen van jouw uitvaartwensen. Dit boek maakt het onderwerp minder zwaar beladen, levert nieuwe gesprekken op met betrokkenen en geeft duidelijkheid over de uitvaart die men wilt.

Ardanta Wensenboek
Ardanta social campagne

Sushi of Cake

Om de doelgroep te inspireren en de stap naar het aanvragen van het Wensenboek kleiner te maken, gaven we hen via Facebook en Instagram een aantal stellingen. Op een leuke en luchtige manier stelden we hen bijvoorbeeld de vraag voor welk eten zij zouden kiezen tijdens hun uitvaart. Dit deden we door videomateriaal te gebruiken in combinatie met een poll-functie. Hiermee bouwden we audiences op met mensen waarbij de video 3 seconden werd weergegeven. De door de videoadvertenties opgebouwde audiences gebruikten we vervolgens om de meest betrokken mensen te verwijzen naar een directe aanvraag van het Wensenboek.

 

Wensen in kaart brengen

Kenmerkend aan Ardanta is de service die zij bieden aan haar klanten. Deze servicegerichtheid trokken we door in een automatische e-mailflow, gekoppeld aan het aanvraagformulier van het Wensenboek. Hiermee legt Ardanta op het juiste moment contact met de mensen die het Wensenboek aanvragen. Dit geeft duidelijkheid over de verzending van het Wensenboek en biedt hulp bij het invullen ervan. Het tijdstip van verzending van de e-mails is hierbij essentieel. Er zijn namelijk vragen die tijd nodig hebben voordat men het antwoord daarop heeft. Wellicht zijn er zelfs vragen waar men nog niet over heeft nagedacht. Ardanta helpt hen door op het juiste moment relevante informatie te bieden over verschillende onderwerpen zoals het opzeggen van social media bij overlijden, muziekkeuze, vervoer en begraaf- of crematiekosten.

Enorm bereik en zichtbaarheid

Door de gecombineerde inzet van social media advertenties met een e-mailcampagne, behaalden we in één maand tijd al enorme resultaten en grote zichtbaarheid van Ardanta:

  • Meer dan 2.500 aanvragenvan het Wensenboek
  • Zo goed als 20.000 poll reacties
  • Bijna 1,5 vertoningen op social media
  • Een bereik van meer dan 550.000 unieke mensen
  • Opgebouwde audiences die ook inzetbaar zijn voor andere campagnes

“De expertise van PauwR op het gebied van social campagnes, EDM (e-mail direct marketing) en marketing automation heeft onze verwachtingen van de resultaten van de Wensenboekcampagne overtroffen! Onze samenwerking is fijn en lucratief, mede door de pro-actieve en flexibele houding van PauwR. Ik kijk uit naar onze gezamenlijke doelen in 2022!” 

– Kim Goosen – Merkmanager, Marketing & Communicatie – Ardanta

Over Ardanta

Ardanta is een onafhankelijke uitvaartverzekeraar die haar verzekeraars alle vrijheid geeft om de uitvaart in te vullen zoals zij willen. Ardanta luistert hierbij naar hun wensen en gaat uit van ieders persoonlijke situatie. Met praktische middelen maken zij keuzes direct inzichtelijk. Dat geeft rust voor haar verzekeraars en hun nabestaanden.

blank

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook inzetten op social media en e-mailmarketing? Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze specialisten. Zij helpen je graag op weg!

Bekijk ook onze andere cases:

Cocacola
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity

Klik hier om uw eigen tekst toe te voegen