Bold Monkey

Bold Mokey Case

Jouw bezoekers aan het woord!

Conversie verhogen met feedback vanuit je doelgroep.

Voor onze klant Bold Monkey zorgden we voor inzicht in de ‘motivators’ en knelpunten van hun websitebezoekers. Dat deden we door individueel het gesprek aan te gaan in een kwalitatief gebruikersonderzoek.

Voor het optimaliseren van je website is data van gebruikersgedrag nodig. Toch vertellen de cijfers uit Google Analytics en user feedback tools je niet alles. En wat werkt er dan beter dan het je bezoekers gewoon te vragen?

De optimale gebruikerservaring onderzoeken

Bezoekers geven aan erg tevreden te zijn over de gebruiksvriendelijkheid van de Bold Monkey website. Toch vermoedden we dat er voor Bold Monkey meer uit hun webshop te halen viel. Wie zijn die websitebezoekers, waar zijn ze naar op zoek en hoe zorgen we ervoor dat ze de optimale ervaring krijgen bij een bezoek aan de website?

In gesprek met de doelgroep

Om dit in kaart te brengen voerden we een kwalitatief gebruikersonderzoek uit. We gingen in gesprek met de doelgroep van Bold Monkey, in dit geval een selectie van zowel klanten als potentiële klanten. In 12 individuele videogesprekken beantwoordde de deelnemer een aantal vragen en doorliep hij een scenario op de website. De specialist van PauwR keek mee, lette ondertussen op het gedrag van de bezoeker en stelde hier vragen over. Zo ontstond uiteindelijk een patroon van elementen die bezoekers niet prettig vinden functioneren, die lastiger vindbaar zijn of algemene knelpunten waar bezoekers tegenaan lopen.

Bold Monkey gebruikersonderzoek - geanonimiseerd

Het gebruikersonderzoek van PauwR heeft voor verrassende inzichten gezorgd hoe klanten onze website ervaren en bovendien concrete actiepunten opgeleverd om deze ervaring verder te verbeteren. Het was tevens een mooie ondersteuning om bepaalde wijzigingen direct door te voeren die anders (te) lang op de roadmap bleven staan. De interviews zijn door Veri afgenomen en volledig terug te lezen en het is superleuk om je online klant zo beter te leren kennen.

Maarten Dubbelman, Head Of Digital Marketing at Zuiver Group

Analyse en rapportage gebruikersonderzoek

Na het kwalitatief gebruikersonderzoek hebben we alle opnames geanalyseerd. Dit resulteerde in een rapport met conclusies en maar liefst 14 aanbevelingen met daaraan een prioritering. Zo is direct inzichtelijk met welke adviezen de klant als eerste aan de slag kan!

Deze aanbevelingen vormen een belangrijke basis voor het Bold Monkey webteam om op door te optimaliseren. Daarnaast leveren deze inzichten ook input voor andere afdelingen binnen Bold Monkey, zoals inkoop en marketing. 

Bevindingen gebundeld in adviesrapport

Zo bleek voor Bold Monkey dat websitebezoekers het prettig zouden vinden wanneer ze op een productpagina door kunnen klikken naar de overige producten in de sfeerbeelden. Bijvoorbeeld: Wanneer op de productpagina van tafel X het sfeerbeeld is aangekleed met kandelaar Y, vertoon dan op de pagina ook een ingang naar de productpagina van kandelaar Y in de vorm van een ‘Shop the look’. Uit het doorvragen blijkt dat dit de voorkeur heeft ten opzichte van het bekijken van vergelijkbare producten en dat dit naar verwachting het aantal producten per order zal laten toenemen.

Onze adviezen hebben we gebundeld in een overzichtelijk rapport voor de klant, wat zij als basis kunnen gebruiken voor verdere optimalisaties. 

Over Bold Monkey

Maak kennis met Bold Monkey: betaalbare designmeubels voor iedereen die zich jong voelt. De trendsettende meubels van Bold Monkey zijn extravagant, leuk en met net even wat extra’s. Het soort stukken dat beslist de aandacht trekt zodra je gasten binnenkomen. More is more, baby!

blank

Start de weg naar online succes vandaag!

Wil jij ook een kwalitatief gebruikersonderzoek voor jouw producten of diensten? Met een tastbaar adviesrapport vol bevindingen en aanbevelingen waar je direct mee aan de slag kan?

Bel dan vandaag nog voor advies of neem contact op met onze specialisten. Zij inspireren je graag!

Bekijk ook onze andere cases:

CocaCola European Partners
14.000.000 x vertoond
1.400.000 unieke mensen bereikt
32.170 x Fuze Tea verkocht

Fuze Tea – Een hyperlokale campagne rondom 13.000 verkooppunten!

Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!

Melitta
PauwR - Case - Genomineerd
+ 1.937% Meer verkopen
+ 20% Viewrate
+ 1.994 Leads

Melitta: Het geheim van een ‘futureproof’ marketingstrategie

Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.

Genomineerd voor ‘De Bonk’, ‘Dutch Search Awards’ én ‘Digital Interactive Awards’

Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards)

Slide backgroundblankblankblankblankblankblank
Slide backgroundblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Super Flexible Layout Builder

Tons of ElementsReal Drag and DropFullscreen OptionUndo/Redo functionallity