Onze werkwijze en campagnes
Onze krachtige werkwijze en campagnes moet je ervaren! Daarom hebben we een aantal cases beschreven, waaronder prijswinnende campagnes en nominaties voor aansprekende awards.
Onze krachtige werkwijze en campagnes moet je ervaren! Daarom hebben we een aantal cases beschreven, waaronder prijswinnende campagnes en nominaties voor aansprekende awards.
de doelgroep inspireren door de inzet van Pinterest.
De optimale advertentie-inzet bepaald: afbeeldingen, gifjes en carrousels.
Sinds januari 2020 werkt Zuiver samen met PauwR. Zuiver is een Nederlands designmerk opgericht in 2011 met een filosofie dat staat als een huis, ‘tomorrow’s designs for today’s interiors!’. Door het jaar heen zijn er een aantal belangrijke campagnemomenten, waarvoor PauwR met de input van Zuiver de campagnes verzorgt. Zo ook voor de Spring campagne van 2022 waar onder andere volop werd ingezet op Pinterest.
Misschien heb je het al ergens voorbij zien komen: de Hagakure methode. Deze nieuwe methode zorgt ervoor dat het algoritme van Google volledige vrijheid krijgt om de doelstelling te behalen. Bij Mtools hebben we deze methode met succes toegepast. Wat houdt het precies in? Wat is ervoor nodig? En nog belangrijker: wat is het effect? Je leest het hier.
Gemiddelde waardering door ondernemers van het nieuwe MyCCEP platform
Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) is de B2B tak van het bekende frisdrank concern. Ze richten zich op de ondersteuning van onder andere Horeca, Foodservice on the go, bedrijfscatering en groothandels. CCEP lanceerde een nieuw platform genaamd ‘My CCEP’ om deze doelgroepen te bedienen.
Nadenken over je uitvaart is niet het leukste onderwerp en mensen stellen dit vaak uit. Toch is het belangrijk om uitvaartwensen vast te leggen. Middels een e-mail & social campagne wisten we samen met Ardanta de doelgroep te inspireren en activeerden we hen om hun uitvaartwensen vast te leggen.
impressies
Websitebezoekers
van het verwachte aantal nieuwe aanmeldingen gerealiseerd, binnen een maand!
Hoe maak je als jongvolwassene de juiste opleidingskeuze voor de toekomst? En waar start je, met honderden verschillende mbo-opleidingen in Nederland? ROC Ter AA opende op vier locaties haar deuren om jongeren (en hun ouders) te laten sfeerproeven, kennismaken, zich te laten informeren en vragen te stellen. En, wie overtuigd is, kon zich direct aanmelden. Wil je weten hoe we de jongeren hebben bereikt en geactiveerd? Bekijk hier onze campagnestrategie!
De Brexit heeft geresulteerd in aangepaste regelgeving op het gebied van leveringsvoorwaarden en -tijden. Dit had direct effect op de digitale strategie van Sim-Lab aangezien de UK een van de belangrijke afzetmarkten is.
In ons doorlopende CRO-programma monitoren we continu hoe de websitebezoekers zich gedragen en waar behoefte aan is. Door slim gebruik te maken van psychologische principes en A/B testen, bieden we de optimale gebruikerservaring. Dit doen we voor ZEKUR met één duidelijk doel: het verhogen van het aantal verzekeringsaanvragen.
Jobo Promotions heeft de wens de komende jaren de focus te leggen op automatisering zodat de ambitieuze groeiambities behaald worden. Om die reden werd onlangs de nieuwe winkel en showroom geopend en is de productiecapaciteit vergroot. Hierbij is de allereerste wens om het gehele offertetraject futureproof te maken.
In een sterk concurrerende markt van huishoudelijke apparaten en trends is relevantie als merk essentieel. Met een versterkte branding weet Whirlpool de juiste snaar te raken bij haar doelgroep, te inspireren en hen te overtuigen.
Regelmatig verspreidt Trendhopper een klassieke huis-aan-huis folder. Veel consumenten zoeken hun wooninspiratie en acties echter steeds vaker online.
Om ook online impact te maken is het PauwR team gevraagd om deze op effectieve wijze te vertalen naar een aantrekkelijke advertentie om de koppeling tussen offline en digitaal verder te versterken.
Voor de LinkedIn campagne van Kingspan ontwierp het Creative Lab van PauwR een concept guide en bijbehorende campagne uitingen. Een efficiënte manier om merkconsistentie te verhogen en de samenwerking te verbeteren. In deze case lees én zie je hoe dit eruit ziet.
In 2008 is PauwR de samenwerking aangegaan met Dutch Biketours, destijds met één website waarop fietsvakanties in Nederland te boeken zijn. Inmiddels werken we samen voor 4 labels (Dutch Biketours, Belgian Biketours, Fietsrelax en FietsvakantieWinkel) en maar liefst 9 websites.
Door veranderingen in de markt (mede door Corona) ontstond de wens om Jobo Promotions gereed te maken voor de toekomst. Belangrijk hierbij was om niet meer doelgroepen te bedienen, maar juist op basis van onderzoeken verder te specialiseren.
Voor onze klant Bold Monkey zorgden we voor inzicht in de ‘motivators’ en knelpunten van hun websitebezoekers. Dat deden we door individueel het gesprek aan te gaan in een kwalitatief gebruikersonderzoek. Want wat werkt er nu beter dan het je bezoekers gewoon te vragen?
In aanloop van de kick-off voor een nieuwe campagne inspireert PauwR Zuiver door het pitchen van nieuwe kanalen en door het delen van ontwikkelingen binnen de huidige kanalen. De learnings uit de eerdere campagnes liggen hieraan ten grondslag.
De producten van GUM helpen jou aan het verkrijgen van een betere (mond) gezondheid. Om tot de doelgroep door te dringen hebben wij deze interactieve scratchbanner ontworpen die techniek, design en marketingpsychologie met elkaar combineert. Het idee? We bezorgen de doelgroep schrik met een beeld van tanden met tandplak.
Lift in advertentie herinnering
consumenten in Nederland bereikt
Viewability gedurende de gehele campagne
Hoe zorgen we dat we de mentale beschikbaarheid vergroten van B’tween en B’tween Zero bij zoveel mogelijk Nederlandse consumenten? Met die uitdaging gingen PauwR en VUUR aan de slag. Benieuwd naar onze strategie en resultaten van de campagne? Je leest het in deze case.
Voor Kunstgrasnet bedachten we een gepersonaliseerde online basiservaring waarmee we iedere websitebezoeker een ervaring bieden die aansluit op zijn fase in de klantreis. Benieuwd naar onze aanpak én de resultaten? Je leest het in deze case!
HomeMatching is een speler in de huizenmarkt waar een woningeigenaar of woningzoeker niet meer omheen kan. Onze intensieve samenwerking waarbij niets onbesproken bleef, zorgde ervoor dat het bedrijf binnen een jaar van een startup naar een scale-up ging! Zelfs Facebook deelde deze case als succes story!
Coca-Cola European Partners Nederland wendde zich tot PauwR voor de lancering van Fuze Tea in Nederland. De vraag was hoe we meer dan 13.000 outlets konden ondersteunen met hun lokale marketing. De outlets moesten centraal staan en de advertenties lokaal relevant zijn. Een hyperlokale, dynamische en schaalbare campagne was het resultaat. Dankzij onze unieke aanpak en succesvolle uitvoering leverde het de campagne zelfs een plaats op in Facebooks wereldwijde success stories!
Het vrolijke kabouterbier van La Chouffe is nu ook in blik verkrijgbaar! Lekker makkelijk om mee te nemen. Toen we de opdracht kregen om een advertentie te maken voor de onthulling van ‘Chouffe On The Go’ vielen alle stukjes op zijn plek. Om deze boodschap met het publiek te delen hebben wij een interactieve scratchbanner ontworpen die techniek, design en marketingpsychologie met elkaar combineert.
Snapchat: “Dit is uitzonderlijk hoog!”
Voor Kärcher hebben wij een krachtige Snapchat-filter ingezet op het populaire festival “De Zwarte Cross”. De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! Meer weten over hoe dit een succes werd? Lees verder!
Genomineerd voor ‘Dutch Search Awards 2018′
Een zeer specifieke en hechte doelgroep op effectieve wijze online informeren en inspireren? Dankzij de juiste boodschap en afbeeldingen die perfect aansluiten bij de doelgroep resulteerde deze campagne in onwijs veel engagement zoals likes, shares en tags. Laat je inspireren door deze awardwinnende case.
Winnaar van de Bouwkennis Marketing Jaarprijs 2017!
Persoonlijke aandacht en service doorvertalen naar de website? Voor Expert pasten wij dit toe met data. Benieuwd naar onze aanpak én de resultaten? Je er alles over in deze case!
In samenwerking met Force451 en Topking creëerden de specialisten van PauwR een ‘zinderende’ digitale campagne die Vlammetjes weer helemaal hot maakt onder jongeren en horecaondernemers. Mét campagneresultaten om het heet van te krijgen! Benieuwd hoe we meer dan 20 miljoen keer in beeld zijn geweest? Lees nu de case!
Merkwaarden naar je doelgroep communiceren én bewijzen om je naamsbekendheid te verhogen. Hoe doe je dat? Bekijk onze succesvolle video en display campagne voor ZLM Verzekeringen en ontdek hoe we hun naamsbekendheid met bijna 10% hebben verhoogd én de merkbeleving een boost gaven.
Vedett heeft nieuwe coasters bedacht! Met deze kleurrijke blikvangers creëer je de prachtigste bouwwerken door ze simpel in elkaar te klikken. Met een serie korte video’s brachten wij de coasters onder de aandacht bij de beoogde doelgroep. En met overweldigend resultaat!
ParkBee helpt automobilisten om in grote steden een parkeerplek te vinden of reserveren zonder eindeloos rondrijden en frustraties. Uniek aan de ParkBee service is onder andere het aantal vaste parkeerplekken dat zij hebben in verschillende parkeergarages. Zo zie je als bezoeker in één keer welke plekken er in jouw buurt beschikbaar zijn en ben je niet gebonden aan slechts één parkeergarage.
Deze case is een blauwdruk voor de toekomst van marketing: Permission Based Marketing. Consumenten krijgen niet ongevraagd reclame te zien, maar kiezen er zelf voor of zij de boodschap interessant genoeg vinden om deze te bekijken.
Genomineerd voor ‘De Bonk 2016’, ‘Dutch Search Awards 2017’, ‘Digital Interactive Awards 2017’
Een creatieve aanpak en goede uitvoering van het See-Think-Do-Care model. Mooi voorbeeld van hoe je psychologische theorieën kan gebruiken om je boodschappen aan te passen. (Juryrapport Dutch Search Awards 2017)
Van Ede & Partners begeleidt mensen die weer aan het roer van hun eigen carrière willen komen te staan. Dit outplacementbureau heeft een eigen visie op menselijke ontwikkeling en talent. In hun trajecten richten ze zich op de gehele mens, op persoonlijke groei en ontwikkeling. Aan het PauwR Creative Lab de opdracht om dit te laten zien.
Groot bereik en zeer accuraat door strategisch gebruik van verschillende GeoFilters.
Jaarlijks organiseert installatiebedrijf
Om aan te kondigen dat Holla nu ook de Utrechtse ondernemers op juridisch vlak ontzorgt, ontwikkelden we een creatief concept en een introductiecampagne met krachtige video’s waarin Janina Madura zichzelf voorstelt en vertelt waarom zij voor Holla kiest.
De Shoefresh is hét apparaat om jouw stinkende sportschoenen te verfrissen. Het apparaat werkt gemakkelijk, je hoeft je schoenen er slechts op te plaatsen en het programma begint direct. Ter promotie van het product realiseerde PauwR twee interactieve videoproducten voor Shoefresh.
Voor Kwantum hebben wij een succesvolle campagne ingezet met als doel het promoten van een stoelenactie van Kwantum. Door de focus te leggen op het maximaal verlagen van de aankoopdrempel in Facebook- en YouTube advertenties was de online omzet voor stoel Lugano 11x zo hoog ten opzichte van de verkoop van stoel Lugano twee weken vooral aan de campagne. Bekijk onze case!
In juni 2018 droeg een grote E-commerce partij het management van vergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl en Vergelijk.nl over aan PauwR. Het resultaat van de optimalisatie die volgde was verbluffend: binnen drie maanden verdubbelde de omzet uit de vergelijkers! Dit gaf een enorme boost aan de online omzet en resulteerde in een zeer tevreden klant.
Lees in deze case hoe we dankzij een zeer efficiënte LinkedIn leadgeneratiecampagne het gesprek op gang brachten binnen administratieafdelingen van bouwbedrijven in Nederland. Het resultaat? Meer dan honderd kwalitatieve leads en een campagne die we moeiteloos kunnen herhalen voor andere branches!
Met de inzet van Web Push Notificaties wisten we voor Expert maximale impact te maken tijdens het Black Friday Korting Festival. Binnen 14 dagen meldden ruim 15.000 klanten zich aan om pushberichten te ontvangen. De verzonden berichten resulteerden in 30% meer terugkerende websitebezoekers en gaven een enorme boost aan de online klantbeleving. Bekijk de case!
Nederlands grootste vrouwenblad vierde haar 85e verjaardag met een jubileumnummer. Het was dan ook een enorme eer dat zij ons vroegen om de verkoop van dit one-of-a-kind-magazine te stimuleren. Onze specialisten bedachten een campagne die net zo uniek was als het product dat hij promootte. Ontdek in deze case hoe wij meer dan een half miljoen mensen triggerden om het magazine te kopen bij een lokaal verkooppunt!
In samenwerking met Kingspan hebben wij de voordelen van Dri-Design gevelpanelen onder de aandacht gebracht. De focus lag op het genereren van warme leads door het weggeven van relevante informatie in combinatie met het inzetten van een permission based marketing strategie. De inzet van een marketing automation flow heeft geresulteerd in een 30% conversieratio van gemaakte afspraken. Bekijk de case!
De creatief strategen van PauwR Creative Lab ontwikkelden een concept voor Kunstgrasnet; een interactieve quiz die vooral het plezier van je tuin benadrukt. Uiteindelijk klikte bijna 10% van de mensen die de quiz invulden ook daadwerkelijk door naar het product. Dankzij een krachtige campagne op social media is de quiz bij een grote doelgroep onder de aandacht gebracht en hebben we vele succesvolle leads geworven voor onze klant Kunstgrasnet.nl. Bekijk onze case!
Citymarketing Tilburg vroeg PauwR als digital marketingexpert om een effectieve campagne op te zetten die zou leiden tot een groot online bereik. PauwR zorgde er onder meer voor dat de filmpjes op de juiste momenten werden gepromoot op Facebook en YouTube zodat zij niet aan de aandacht konden ontsnappen van de regionale doelgroep.
Genomineerd voor ‘De Bonk 2017′
Verzekeruzelf.nl en PauwR hebben de doelgroep gedurende de gehele Consumer Journey verleid om een motorverzekering af te sluiten. Het resultaat: 60% meer motorverzekeringen!
Winnaar van een Dutch Search Award 2016!
In samenwerking met Nationale Opera & Ballet hebben wij het Opera Forward Festival extra onder de aandacht gebracht. De focus lag erop om nieuwe en jongere mensen te bereiken die zich zouden aanmelden voor het festival. Na inzet van diverse digitale media heeft dit geresulteerd in 92% van de totale kaarten verkocht. Bekijk de case!
Genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar!
Door middel van hyperlokaal adverteren zijn de bezoekers van het event Zorgtotaal 2017 specifiek bereikt op het juiste moment met de juiste boodschap en op het juiste device.
Deze case won de Bezoekersmarketing Award 2017!
Holla Advocaten verovert Nederland met #dekoplopers. In dit initiatief gaat hockey-captain Robert van der Horst in een reeks video’s het gesprek aan met ‘de koplopers’ van het Nederlandse bedrijfsleven. Lees deze case!
Deze case won de B2B Marketing Award 2018!
NS wilde graag bekendheid creëren voor het gratis Dal Voordeel abonnement die ex-studenten kunnen aanvragen wanneer ze zijn afgestudeerd. PauwR adviseerde de inzet van Spotify om deze doelgroep op een creatieve en gerichte wijze te bereiken, met meetbaar resultaat.
4 maanden lang hebben 3 SEO-experts de Belastingdienst voorzien van kennis, beoordelingen en adviezen op gebied van SEO met als doel nieuw-gegenereerde content beter te laten scoren in zoekmachines. Resultaat: Het SEO-kennisniveau van ca. 100 medewerkers is flink gestegen en zij kregen concrete adviezen om hier in de toekomst beter mee om te kunnen gaan, tot volle tevredenheid van de opdrachtgever.
Om awareness en buzz te creëren en – in aanloop naar het event – alvast app downloads te genereren, ontwikkelde PauwR voor deze unieke ‘hunt’ een Facebook campagne. Lees deze case!
Een krachtige E-commerce campagne met wisselende biedingen voor verschillende doelgroepen zoals de websitebezoekers, de nieuwsbriefabonnees en de klantendatabase. Het resultaat is een seizoen die eerdere jaren ver overtrof. Lees deze case!
Het benaderen van een oudere doelgroep in combinatie met een sterke online focus heeft voor Maaltijdservice.nl geresulteerd in een online omzetgroei van +60%. Wil je weten hoe we dat hebben aangepakt? Lees deze case!
De Personal Marketeers van PauwR zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor de klant om te groeien. Voor de webshop van Fietsvakantiewinkel adviseerde PauwR om Bing in te zetten. Benieuwd naar de resultaten? Lees dan de case!
Meer omzet en minder kosten? Een doelstelling die niet altijd realistisch is. Voor Fitness24 bewijzen de Personal Marketeers van PauwR het tegendeel. Benieuwd hoe zij dit deden? Bekijk de case!
Verzekeringsmaatschappij ZLM bestaat 65 jaar en wie jarig is, trakteert. Daarom gaf ZLM al haar klanten 65 euro premie retour. ZLM vroeg haar klanten hoe zij hun 65 euro zouden besteden. De leukste verhalen werden beloond met een plaatsing op www.zlm65jaar.nl. Samen met PauwR Digital Marketing koos ZLM voor een krachtige digitale mediamix om deze verhalen met een groot publiek te delen. Bekijk de case!
Barberstore heeft in 2006 de markt van kappersproducten en kappersbenodigdheden opengebroken met scherpe prijzen en een uitstekende logistiek. “Het is onze ambitie de trendzetter te zijn in de markt en de rest van de markt altijd een stap voor te zijn”, aldus Stijn Horsten van Barberstore. Het is deze ambitie waar PauwR een kans zag met Instagram advertising.
Samen met onze klant Nationale Opera & Ballet hebben wij de opera voorstelling Chovansjtsjina online extra onder de aandacht gebracht. Naast de inzet van Google Grants, Bannering, Retargeting en Video hebben we bij deze campagne gekozen voor de inzet van digitale radio om extra bereik en impact te creëren bij de doelgroep.
In het najaar van 2014 lanceert EMTÉ Supermarkten een mobiel loyalty programma. Als vast online mediabureau mocht PauwR de online introductie van het loyaliteitsprogramma verzorgen.
Genomineerd voor een Dutch Interactive Award 2015!
Samen met een partner mochten we in het najaar van 2011 en in het voorjaar van 2012 diverse online campagnes opzetten voor de grootste airline van Indonesië: Garuda Indonesia. Bekijk de resultaten in deze case.
Genomineerd voor een Facebook Studio Award!
Conversieoptimalisatie kan een grote impact hebben op het rendement van een website of webshop. Kleine aanpassingen kunnen een groot effect hebben. Zie bijvoorbeeld onze Visual Website Optimizer case met de site MedischMatras.nl.
Maaltijdservice.nl en PauwR hebben samen een winactie bedacht, waarbij de deelnemers drie maanden lang gratis maaltijden konden winnen voor zichzelf of voor hun ouders. De prijs kon enkel verzilverd worden door 55+’ers, zodat enkel (kinderen van) de doelgroep kans maakte. PauwR verzorgde de online campagnes rondom de actie.
Retargeting is een sterk middel om de conversie in webshops te verhogen. Aan de hand van verschillende doelgroepen en verschillende type banners wordt deze Retargeting campagne geoptimaliseerd. Deze case werd tevens gepubliceerd in Twinkle Magazine.
Met miljoenen gratis geregistreerde gebruikers is Spotify inmiddels uitgegroeid tot een grote online speler. Voor de Nationale Opera & Ballet gebruikten we Spotify om ons bereik heel gericht te vergroten.
In samenwerking met Bex* Communicatie mochten we deze social media campagne voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid opzetten. Social Advertising door middel van Facebook en Twitter als drijvende kracht achter deze succesvolle jongerencampagne. Deze case werd tevens gepubliceerd op Marketingfacts.nl
Winnaar jury- én publieksprijs van ‘De Bonk’!
Geen ‘like and share’ op Facebook voor EMTÉ. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat het eenvoudig moet zijn en interactie moet opleveren. Kwalitatieve likes worden gegenereerd met behulp van gerichte Facebook advertising campagnes.
In samenwerking met Bex* Communicatie mochten we, na de succesvolle campagne van 2013, deze campagne in 2014 wederom voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid opzetten. Co-creatie en video-content stonden dit jaar centraal. Online Advertising door middel van Google, YouTube, Facebook en Video Retargeting zorgden voor enorm veel interactie onder de jongeren.
Genomineerd voor een European Excellence Award!
In een zeer competitieve markt lukt het door te testen, innovatief te zijn en ‘ambachtelijk’ te werk te gaan om de omzet en het rendement steeds significant te verhogen. Het hele spectrum van online advertising zetten we hierbij in.
Voor Tegels.com is Facebook een sterk kanaal als alternatief voor krantenadvertenties. Aan de hand van verschillende doelgroepcriteria, advertenties en bereiken worden de campagnes geoptimaliseerd. Het resultaat was de drukste koopzondag in tijden!
Start de transformatie naar digitaal vandaag met een pilotcampagne. Laat je inspireren door succesvolle cases voor leadgeneratie, sales, eventpromotie, voorlichting of brandawareness. Bel vandaag nog voor advies!