Personal marketeers van PauwR
PauwR werkt met personal marketeers. Deze manier van werken gaat verder dan een klant op de hoogte houden van behaalde campagneresultaten. Personal marketeers denken proactief mee, zorgen dat de klant zich kan richten op zijn kernactiviteiten, beantwoorden ook wel eens een vraag buiten kantooruren en gaan zelfs af en toe een dagje op de locatie van de klant werken.
Maar wat maakt een personal marketeer nou zo bijzonder?
Waar staan wij voor:
Betrokkenheid
Weten wat er speelt bij een klant. Een betrokken marketeer neemt de leiding en bewaakt de resultaten van de marketingcampagnes.
Impact maken voor de klant
Vragen stellen hoort bij het vak van een personal marketeer. Maar dat doet een personal marketeer altijd met het doel om de klant verder te helpen. Doorvragen als tweede natuur. Een klant doorlopend herinneren aan afspraken, proactief nieuwe ideeën en inzichten delen en ze aan de mouw trekken als je bepaalde informatie nodig hebt.
Extra stap
“That’s one small step for a man, one giant leap for mankind” waren de historische woorden van Neil Armstrong toen hij als allereerste mens ooit voet op de maan zette. Zo denken wij eigenlijk ook over hoe wij graag met onze klanten omgaan. Wat voor ons een kleine handeling (stap) is, kan voor een klant een hele grote sprong voorwaarts betekenen (leap). Zo gaan we regelmatig een dag ‘stage’ lopen om nog meer feeling met een klant te krijgen. De klant helpen waar nodig.
Werken op locatie
Personal marketeer Oscar van Heeswijk raadt het elke marketeer aan: schuif eens aan bij een klant in zijn eigen kantoor. “Je helpt en adviseert op allerlei vlakken. Klanten geven aan dat ze door mijn aanwezigheid veel sneller een vraag stellen. Ze reageren heel enthousiast als je de moeite neemt om naar hun werkplek te komen.”
Intern solliciteren
Bij elk (nieuw) account krijgt elke marketeer de kans om van betekenis te zijn met zijn of haar expertise. Intern solliciteren noemen wij dat. Zo bieden wij klanten het beste van meerdere disciplines. Head of Performance van PauwR Dennis van de Ven: “Door deze werkwijze stellen wij een veelzijdig team samen dat uit mensen bestaat die met de juiste motivatie voor een klant willen werken.”
Gehoord voelen
Een personal marketeer stelt dus alles in het werk om miscommunicatie met een klant te voorkomen. Hoe doen wij dat? Door in je communicatie ook het accent op het menselijke aspect te leggen. Een spontaan telefoontje naar een klant die een dag eerder een mooie award heeft gewonnen, doet al wonderen. Alleen zo constateert een klant dat hij belangrijk voor je is. Hiermee bouw je een langdurige relatie op met je klant.
Band met je klant
Het opbouwen van een band met je klant is een kwestie van investeren en elkaar ook eens buiten kantoortijden opzoeken. “Je krijgt andere gesprekken wanneer je bijvoorbeeld met een biertje in je hand samen naar een voetbalwedstrijd kijkt. Hierdoor leer je de klant een stuk beter kennen en weet je van elkaar wat er echt speelt binnen het bedrijf”, weet senior performance specialist Thomas Pelkmans.