De onderzoeken van PauwR

De onderzoeken van de laatste jaren richtten zich op verschillende deelgebieden. Hieronder een overzicht van deze onderzoeken:

Social Media Advertising onder Top 500 adverteerders (2012, 2013 en 2014)

PauwR doet jaarlijks uitgebreid onderzoek onder de Top 500 Adverteerders van Nederland naar het gebruik van Social Media Advertising. Bijna alle grote adverteerders zetten dit al in of zijn het in de toekomst van plan. Het onderzoek is zowel in 2012 als 2013 gepubliceerd in Adformatie, hét reclamevakblad van Nederland. Daarnaast is het ook als artikel verschenen op o.a. Marketingfacts en het Nederlands Media Nieuws. Het SMA 2014 onderzoek is gepubliceerd in juli 2014.

[button link=”https://www.pauwr.nl/sma2014/” size=”medium” variation=”green”]Meer over SMA 2014[/button]

Beïnvloedingsprincipes in Facebook advertenties (2012)

PauwR Internetmarketing deed onderzoek naar de invloed van de beïnvloedingsprincipes van Cialdini binnen Facebook advertenties en onderzocht hierbij de invloed van geslacht. De resultaten van dit onderzoek zijn onlangs gepubliceerd op de grootste marketingblog van Nederland: Marketingfacts.

Persoonlijkheidstype Analyse (2011)

Naast het optimaliseren van de website op basis van testen, kun je ook je bezoekers segmenteren. Per segment kun je vervolgens analyseren hoe de bezoekers zich gedragen en wat het conversiepercentage per segment is. PauwR Internetmarketing heeft hiervoor een methode ontwikkeld die gebaseerd is op de Persoonlijkheidstypen van Keirsey. Deze methode is wetenschappelijk getest en bewezen. Ga naar ‘Persoonlijkheidstype Analyse’.

‘De online activatie van sportsponsoring’ (2011)

Samen met ons zusterbedrijf, online sportmarketing bureau PauwRPlay, hebben we in 2011 de OAS-Index ontwikkeld. Daarna zijn we verder gegaan met het onderzoek van de online activatie van sportsponsoring. Lees er meer over op de website van PauwRPlay.

Sportmarketing vs. Internet (2010)

Meer dan de helft van de organisaties werkzaam in de sport, laat internet momenteel nog links liggen als onderdeel van hun marketingmix. In 2015 is internet volgens de deelnemers het belangrijkste medium om hun sportmarketing te activeren. Bekijk de resultaten van het onderzoek ‘Sportmarketing vs. Internet’.

Webdesigners, reclamebureaus en internetmarketing (2009 – 2010)

Bieden webdesigners en reclamebureaus zelf internetmarketing aan als dienst aan hun klanten? Of doen ze dat wellicht graag via een gespecialiseerd internetmarketing bureau? Bekijk de resultaten van het onderzoek ‘Webdesigners, reclamebureaus en internetmarketing’.

Reclamebeleid en het MKB (2009)

Hoe gaat het MKB met zijn reclamebudget om, welk deel gaat naar internet en wat is de invloed van de financiële crisis op het budget en de eventuele verschuiving ervan. Dat is wat we hebben onderzocht in het onderzoek ‘Reclamebeleid MKB 2009’.

Gebruik zoekmachinemarketing gemeenten (2008)

Om het voorgaande onderzoek verder uit te diepen hebben we aanvullend onderzoek gedaan naar de bekendheid met en het gebruik van zoekmachinemarketing bij de overheid, meer specifiek de Nederlandse gemeenten. Ga naar het onderzoek ‘Zoekmachinemarketing gebruik gemeenten’.

Gebruik zoekmachinemarketing per branche (2008)

In dit onderzoek hebben we de bekendheid met en het gebruik van zoekmachinemarketing in verschillende branches gemeten. Lees hier meer over het onderzoek ‘Zoekmachinemarketing in branches’.

Internetmarketing en het MKB (2007)

In dit onderzoek hebben we de bekendheid met en het gebruik van zoekmachinemarketing binnen het MKB gemeten. Lees hier meer over het onderzoek ‘Internetmarketing in het MKB’.