Personal Marketeers
Onze persoonlijke aanpak zorgt ervoor dat jij je kunt richten op je core-business.
Amazon baseert de organische ranking op basis van de beschikbare verkoopdata: hoe meer (goede) data, hoe hoger de ranking van je product. Deze data bevat reviews, verzendsnelheid en aantal verkopen. Wie adverteert, verkoopt meer en verzamelt daarmee veel meer data. Wie achterblijft op het gebied van adverteren, verliest veel vaker de strijd om de Amazon Buy Box!
De Amazon Accredited specialisten van PauwR beschikken over de kennis en juiste middelen om het maximale uit jouw productfeed te halen. Dit danken we aan onze ruime ervaring in Feedmarketing. Zo verdienden we al onze sporen met slimme productfeeds voor andere platformen als Marktplaats en bol.com! Allemaal signalen naar onze klanten dat hun Amazon productfeed bij PauwR in goede handen is.
Een potentiële koper zoekt op Amazon, waarna hij in een overzicht de organische en gesponsorde zoekresultaten te zien krijgt. De getoonde producten die het kenmerk ‘sponsored’ dragen, zijn de betaalde Amazon-advertenties. Deze advertenties verschijnen direct bij de zoekresultaten en bij productpagina’s. Dit geldt voor zowel mobiel als desktop.
Sponsored Products is beschikbaar voor alle professionele verkopers en werkt op basis van Cost per Click (CPC-model). De kosten voor het adverteren van producten is daarbij afhankelijk van hoeveel de adverteerder biedt voor een klik op de advertentie. Het bod bepaalt, in combinatie met elementen als reviews en verkoopgeschiedenis, de plek van jouw product tussen de advertenties!
Met een Sponsored Brand Advertentie staat jouw merk boven de zoekresultaten in Amazon. De advertentie geeft ruimte voor een link naar je eigen Amazon merkpagina en drie relevante producten. Daarnaast kun je gebruik maken van customized berichten om (potentiële) shoppers te benaderen op de wijze die aansluit bij jouw bedrijf. Zeer interessant natuurlijk, want Sponsored Brands maakt het mogelijk om jouw merk als specialist binnen een specifieke productcategorie te presenteren.
Ook Sponsored Brands werkt met een CPC-model, waarbij Amazon de advertentie met het hoogste bod vertoond. Wanneer iemand op een Sponsored Brands advertentie klikt, dan landt de shopper op jouw Store (een eigen webshop op Amazon) of custom landing page. Wanneer hij op een product uit de advertentie klikt, verwijst de link hem naar de productpagina.
Vaak bieden meerdere verkopers exact hetzelfde product aan op Amazon. De Amazon Buy Box staat rechts aan de zijkant van de productpagina. Omdat er maar één productpagina bestaat, strijden de verschillende aanbieders om de primaire verkoopplek (Add to Basket & Buy Now). De verkoper die deze plek verovert, krijgt vrijwel altijd het order!
Amazon selecteert de beste verkoper op basis van het aanbod dat hij de klant doet. Dat aanbod beoordeelt de e-commerce partij aan de hand van vijf criteria:
– Totaalprijs van het product: Product + verzendkosten
– Fulfillment methode: Fullfillment by Amazon scoort het best, omdat ze zo een snelle levertijd kunnen garanderen.
– Klanttevredenheid: Alle feedback telt mee: Van reviews tot feedback over het product en verzending.
– Verzendsnelheid: Snelle verzending scoort beter.
– Voorraad: Je dingt niet mee wanneer je het product niet op voorraad hebt.
Onze specialisten hebben jarenlange ervaring op het gebied van feedmanagement. PauwR neemt het technische vraagstuk op zich. Wij exporteren jouw gehele assortiment in een keer naar Amazon. De algoritmes die we gebruiken, werken vervolgens dagelijks de productinformatie bij. Hierdoor blijven de voorraden, prijzen en het assortiment altijd up-to-date!
Hoe verkopen op Amazon werkt?
“We’ve had three big ideas at Amazon that we’ve stuck with for 18 years, and they’re the reason we’re successful: Put the customer first. Invent. And be patient.”
Jeff Bezos, CEO, Amazon