Veel gestelde vragen:
“Wat is een productfeed?”
Een productfeed is een (dynamisch-) bestand dat alle producten uit de webshop bevat met alle relevante producteigenschappen (o.a. merk, productnaam, prijs, uitvoering, kleur, EAN nummer, aantal op voorraad, URL, etc.). Zoekwoorden en advertenties worden gecreëerd op basis van de gegevens in de feed. Daarom is het cruciaal dat de informatie in de feed zo optimaal mogelijk is ingevuld. Daarbij zijn we voor een deel afhankelijk van de informatie uit de productdatabase. Om het maximale uit realtime search campagnes te halen moet de feed optimaal zijn. PauwR kan je helpen bij het ontwikkelen van de optimale productfeed.
“Wat is het voordeel van Realtime search campagnes?”
Je kunt je voorstellen dat het praktisch onmogelijk is om ‘met de hand’ te adverteren met een assortiment bestaande uit duizenden producten. Zeker wanneer je ook nog eens hebt te maken met sterk wisselende voorraden en prijswijzigingen. Dat is waar een realtime search AdWords campagne uitkomst biedt: Productgericht adverteren op grote schaal.
Ik adverteer al productgericht door middel van Google Shopping. Zijn realtime Adwords advertenties dan nog zinvol?”
Jazeker, Google Shopping zijn de meest in het oog springende productgerichte zoekresultaten, aangezien de Google Shopping ads zijn voorzien van een productafbeelding. Door de combinatie van Google Shopping met realtime adCore campagnes domineer je echter de productgerichte zoekresultaten waardoor de zichtbaarheid- en de CTR toeneemt.