Welkom!

Waarschijnlijk heb je jouw collega’s al enthousiast verteld over de Digital Strategy training die je volgde. Dan is het natuurlijk wel fijn als je ze ook echt iets kan laten zien!

Daarom deel ik graag alvast een korte samenvatting van de training met je. Via de button onderaan de pagina kun je de slides downloaden.

Jouw marketingkompas

Aan het begin van de training namen we je huidige marketingstrategie onder de loep. Je strategie brengt je naar je doel, net zoals een kompas je naar die stip op de horizon brengt.

Als je kompas niet goed is afgesteld, zou het zomaar kunnen dat je jouw doel mist. De afstand tussen jou en je doel vertegenwoordigt in dat geval de grote van je verspilling van tijd, energie en mediabudget! Neem daarom regelmatig de tijd om je kompas te ijken!


Vervolgens gaf je zelf invulling aan het SOSTAC-Model:

In de situation-analysis schreef je de who, why en how van jouw klanten op, benoemde jij je concurrenten en partners en vulde je de swot-analyse in voor jouw situatie. Nadat we de trends in kaart hadden gebracht gingen we verder naar de objectives. In die fase stelden we vast welke doelen jij met je organisatie wilde bereiken. Daarbij moest je benoemen hoe je die doelen wilde meten, want zonder doel kun je tenslotte niet scoren!


Op basis van de situatie en je doelen bedacht je vervolgens een strategie en tactieken aan de hand van het See-Think-Do-Model. Zo liepen we een case door en kreeg je de kans om jouw ideeën te vertalen naar een digitale campagne.

Verspilling van mediabudget
Aan het einde van de training liet ik je veelgemaakte fouten van collega marketeers zien. Daardoor weet je nu precies wat je vooral niet moet doen! Realiseer je daarbij dat je het niet allemaal in je eentje kunt. Maak er een teamprestatie van!

Klik op de button hieronder om de slides te downloaden: