Marketing Channel Attribution Analyse

Wat is marketing channel attribution?

De Marketing Channel Attribution Analyse geeft waardevolle inzichten in de kanalen die jij inzet. Door attributiemodellen te analyseren en met elkaar vergelijken, krijg je complete inzichten in de conversie bijdrage van ieder kanaal. Zo weet je direct of het aandeel van een marketingkanaal groot genoeg is voor nieuwe investeringen en zet je jouw marketingbudget op de juiste manier in.

Van attributiemodel naar conversie

Attributiemodellen zijn regels die een conversie aan een bepaald marketingkanaal toewijzen. Een last-touch attributie rekent bijvoorbeeld de laatste klik als verantwoordelijk voor de conversie, ongeacht het voortraject. Belangrijk dus dat je het juiste model kiest voor jouw aanpak.

Bekende attributiemodellen zijn: 

  • First-touch
  • Last-touch
  • Linear-touch

De kracht van onze Marketing Channel Attribution Analyse ligt aan de combinatie tussen deze bekende attributiemodellen en het gebruik van de Markov Chain. We snappen dat dit complex klinkt, maar onze data scientists worden er laaiend enthousiast van!

Zij bundelen alle modellen in één analyse en laten zo zien welke activiteiten bijdragen aan bepaalde conversies en hoe effectief deze bijdrage is. Zo zie je met deze analyse in één oogopslag hoe je jouw marketingbudget slim inzet en meer conversies behaalt.