Psychologische Analyse

Een verleidelijke site en campagne

Doet jouw doelgroep wat je hoopt dat ze gaan doen? Dit is de belangrijkste vraag die je jezelf stelt wanneer het nu gaat over een campagne om naamsbekendheid te vergroten, het krijgen van het aantal views op YouTube of het aantal verkopen op je webshop.

Hoe mooi je zelf ook denk dat de campagne of website eruit ziet, wanneer deze niet aansluit bij de psychologische behoeften en cognitieve processen van de doelgroep zullen zij nooit doen wat je hoopt dat ze doen.

Een psychologische analyse kijkt kritisch naar jouw campagne, website of andere marketinginspanningen en geeft advies over hoe deze geoptimaliseerd kan worden. Je geïnvesteerde marketingbudget zal zo een betere ROI hebben.

Onze werkwijze

Onze Psycholoog kijkt vanuit consumentenpsychologisch en economischpsychologisch perspectief kritisch naar je website of campagne. Past de boodschap bij de manier waarop mensen beslissingen nemen? Zijn er pijnpunten op de website die conversie tegenhouden? Dit zijn voorbeelden van vragen die aan bod zullen komen tijdens de analyse.

Wat krijg je?

  • Een rapport waarin in het advies op een heldere manier uitgelegd is.
  • Psychologisch advies gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
  • Krachtige technieken die direct toepasbaar zijn op jouw website.

Benieuwd hoe jouw website onweerstaanbaar kan worden gemaakt? Neem vrijblijvend contact op met ons.

Referenties:

Denise de Reus, MSc

Denise de Reus, MSc

Economisch Psychologe

Cum Laude afgestudeerd in de Economische Psychologie.