Psychologische Analyse

Een verleidelijke website en campagne

Hoe zorg je ervoor dat bezoekers langer op je website blijven? Hoe verleid je ze om over te gaan tot een aankoop? Om te klikken op een advertentie? Om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief?

Of het nu gaat over een campagne, over het vergroten van naamsbekendheid of het aantal verkopen op je webshop, het is belangrijk in te spelen op de gedachtegangen van de consument. Welke pijnpunten zijn er? Waarom haken ze af? Op welk moment? Hoe mooi je zelf ook denkt dat je advertentie of website eruit ziet, wanneer deze niet aansluit bij de psychologische behoeften en cognitieve processen van de doelgroep zal het gewenste resultaat uitblijven.

Door middel van een psychologische analyse, krijg je concrete adviezen om het maximale uit je campagne, website of andere marketinginspanningen te halen. Op deze manier kun je je doelgroep in de juiste richting sturen en motiveren de gewenste actie uit te voeren. Dit op basis van wetenschappelijk bewezen theorieën en technieken.

Onze werkwijze

Onze Psycholoog kijkt vanuit consumentenpsychologisch en economischpsychologisch perspectief kritisch naar je website of campagne. Past de boodschap bij de manier waarop mensen beslissingen nemen? Zijn er pijnpunten die conversie tegenhouden? Deze vragen zullen beantwoord worden.

Wat krijg je?

  • Psychologisch advies gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
  • Krachtige technieken die direct toepasbaar zijn op jouw website.
  • Een rapport waarin het advies op een heldere manier uitgelegd is.

Benieuwd hoe jouw website of campagne onweerstaanbaar kan worden gemaakt? Neem vrijblijvend contact op met ons.

Referenties:

Renske van Loon, MSc

Renske van Loon, MSc

Economisch Psychologe

Cum Laude afgestudeerd in Psychologie en Marketing Management