Conversie Optimalisatie

Verhoog het rendement van je website door je bezoekers centraal te stellen

Meer bezoekers verhogen het rendement van de website. Maar ook als hetzelfde aantal bezoekers vaker een bepaalde actie onderneemt op de website verhoogt dat het rendement. Een actie (conversie) kan een aankoop in de webshop zijn, maar ook een inschrijving op de nieuwsbrief, het invullen van het contactformulier of het downloaden van een brochure.

Door de conversie van de website te verbeteren, verbeter je het rendement van de website en de ROI (return-on-investment) van de marketinginspanningen. Je laat bovendien zien dat je de bezoeker begrijpt en dat je hem serieus neemt en zo goed mogelijk van dienst wilt zijn.

Onze werkwijze

Een conversie optimalisatie traject bestaat uit verschillende fasen die zich telkens herhalen:

  1. Het uitvoeren van onderzoek en verzamelen van data
  2. Het opstellen van hypotheses op basis van data en psychologische theorieën
  3. Het ontwerpen en testen van één of meerdere varianten
  4. Het analyseren van de resultaten
  5. Het al dan niet implementeren van de varianten

Benieuwd wat een relatief kleine aanpassing aan je website al kan doen voor het rendement van je website? Bekijk onze opvallende conversie optimalisatie case!

Referenties:

Conversieoptimalisatie piramide

Of jouw pagina bezoekers overtuigt de gewenste actie uit te voeren, hangt van verschillende factoren en elementen af. Een methode die we gebruiken voor conversie optimalisatie, is de conversie optimalisatie piramide die tevens ook in het boek “meer omzet in je webshop” van Jurjen Jongejan (ISM) wordt gebruikt. De lagere facetten van deze piramide dienen eerst aangepakt te worden, alvorens je met de hogere facetten aan de slag gaat.

Wil je meer informatie over de conversieoptimalisatie piramide? Neem dan gerust contact met ons op.