‘Ongewoon Tilburg’ introduceert de stad op ludieke wijze

In 2017 bezocht koning Willem-Alexander Tilburg op Koningsdag om zijn vijftigste verjaardag te vieren in de stad waar zijn voorvader Willem II in de 19e eeuw zo gelukkig was geweest en uiteindelijk stierf. Citymarketing Tilburg ontwikkelde samen met PauwR en videoproducent Full Frame een digitale strategie om plekjes in de levendige stad op ludieke wijze te laten zien die de koning en zijn gevolg niet zouden bezoeken tijdens de jaarlijkse feestdag.

Voor de socialmediacampagne werd Tilburger Leo Alkemade (‘Ongewoon Tilburg: Leo Alkemade geeft een ticket to Tilburg aan…’’) als enthousiast boegbeeld aangesteld. De acteur-cabaretier trok voor en na Koningsdag in tien filmpjes door de stad met BN’ers als stadsgenoot Guus Meeuwis, actrice Aukje van Ginneken en ex-voetballer Glenn Helder. In de humoristische video’s laat Leo Alkemade samen met zijn gast Tilburg in al zijn glorie zien. De campagne zette Tilburg op de kaart als een stad die volop in beweging is met aantrekkelijke sportevenementen, een breed cultureel aanbod en een bruisend studentenleven.  In aanloop naar Koningsdag bleken de filmpjes dermate populair dat in het voorjaar van 2017 werd besloten een maandelijks item van ‘Ongewoon Tilburg’ te maken. De aandacht die hiermee werd gegenereerd overtrof alle verwachtingen.

Leo Alkemade