Online advertising FMCG

Slide background

Online Marketing

voor

FMCG

Online Marketing voor FMCG

The Zero Moment of Truth

De keuze van een klant voor een FMCG merk wordt niet meer louter gemaakt als hij voor het schap staat in de supermarkt. De klant oriënteert zich al veel eerder, voornamelijk online. En zelfs wanneer hij in de winkel staat, met de smartphone in de hand, zijn er nog volop mogelijkheden om zijn keuze te beïnvloeden. Dit wordt de Zero Moment of Truth genoemd. Wil je als FMCG merk de wedstrijd niet verliezen op het moment dat je bijna kunt scoren? Wil je je kansen vergroten en de wedstrijd winnen? Raadpleeg dan de strategen en specialisten van PauwR. Liefst vandaag nog. Want vandaag is de klant zich al online aan het oriënteren.

FMCG referenties

We hebben samen met PauwR een mooie campagne op kunnen zetten en zeer goede resultaten kunnen behalen. Het was onze eerste grote online campagne en dit heeft ons doen besluiten om ons online marketing budget te verhogen komend jaar en al onze campagnes 360 graden in te steken.

Maarten Luijk, Online Marketing Manager EMTÉ Supermarkten

Krachtige online FMCG marketing

  • Effectieve AdWords campagnes
    Continue optimalisatie voor een ‘always on’ zichtbaarheid
  • Uitbreiden aantal fans 
    Door op social media te targeten op de juiste profielen
  • Aanvulling of vervanging offline campagne
    Gerichte online video- of radiocampagnes, top-of-mind blijven via retargeting
  • Maximale zichtbaarheid campagne
    Een productintroductie of kortingscampagne via social media en bannering
  • Snel inspelen op ontwikkelingen
    Real-time adverteren met bijvoorbeeld Twitter, inspelen op actuele gebeurtenissen als wedstrijden of uitslagen

Veel gestelde vragen:

"Wat is het voordeel van het werken met PauwR?"

Allereerst onze meer dan 10 jaar ervaring en groot aantal referenties in de FMCG branche. Daarnaast onze snelheid van werken, omdat campagnes vaak een korte ‘time-to-market’ hebben waarbij timing belangrijk is. In de FMCG is branding belangrijk. Onze brandingspecialisten én psychologen helpen je met het bepalen van de juiste boodschappen en het kiezen van de juiste momenten en kanalen om die te communiceren.

"Werken jullie exclusief voor bepaalde merken?"

Nee. Vooralsnog hebben we daar nooit aanleiding toe gezien. Het biedt vaak juist veel voordelen om voor meerdere min of meer concurrerende merken te werken. En we zetten ons altijd voor meer dan 100% in, met uiterste discretie waar het resultaten en data betreft. Mocht er voldoende reden voor zijn, dan is exclusiviteit altijd bespreekbaar.

"Maakt het iets uit dat onze producten alleen ‘offline’ verkrijgbaar zijn?"

Nee. De oriëntatie vindt vaak online plaats. En je (mogelijke) klanten bevinden zich een groot gedeelte van hun tijd online. Daar kunnen we ze dus prima bereiken met voor hen relevante informatie en inspiratie omtrent jouw product. Zelfs als ze in of in de buurt van de winkel zijn!

Case: EMTÉ

emte1

In het najaar van 2014 lanceert EMTÉ Supermarkten een mobiel loyalty programma. Als vast online mediabureau mocht PauwR de online introductie van het loyaliteitsprogramma verzorgen.

See-Think-Do-Care consumer journey model

Bereik potentiële klanten in elke fase van hun klantenreis
Een succesvolle FMCG campagne start met het stellen van de juiste doelen. Elke fase van de klantenreis heeft zijn eigen KPI’s. En zijn eigen communicatieboodschap en ‘call-to-action’. Aan de hand van dit bewezen en over de hele wereld succesvol toegepaste framework stellen we een mediaplan op dat we vervolgens strak uitvoeren en continu optimaliseren.

TIP:
Download nu gratis de actuele (2016) Whitepaper: See. Think. Do. Hét model voor krachtige online marketing.

Welke doelen wil je bereiken binnen je FMCG marketingstrategie?

Stop met het verspillen van je mediabudget

Laat onze specialisten en onze krachtige aanpak voor je werken.
Bel direct met 020-2620332 of mail Rudolf je vraag of briefing.


Samenwerken met PauwR

  • Personal Marketeers

    Onze persoonlijke aanpak zorgt ervoor dat jij je kunt richten op je core-business.

  • Transparant en meetbaar

    Je weet altijd waar je aan toe bent en krijgt inzicht in alle resultaten.

  • Aanbevolen door klanten en partners

    Onze klanten zien ons als een zeer professionele organisatie waarmee het plezierig samenwerken is, flexibel en servicegericht en bovenal betrouwbaar.