“Hop-filters” meer dan 40.000 keer bekeken!

Het Doel

Jaarlijks openen acht vestigingen van installatiebedrijf Hoppenbrouwers hun deuren voor het publiek. Met deze open dag wil het bedrijf jongeren op een leuke manier kennis laten maken met techniek. Met als uiteindelijke doel dat zij in de toekomst ‘een toffe job bij Hoppenbrouwers’ willen. De installateur vroeg PauwR om de open dag te promoten onder jongeren.

Strategie
De beoogde doelgroep van Hoppenbrouwers is leerplichtig en gaat dagelijks naar een middelbare school of ROC. Snapchat bleek het ideale medium om hen op die locaties te bereiken. Het Creative Lab bedacht daarop een sterk concept en ontwierp twee filters die duidelijk Hoppenbrouwers uitstralen.

40.212

Impressies ter aankondiging van de open dag.

Creatie
Merk en strategie
Media
Data & Tech
Psychologie

Design

Onze visual designers voerden de huisstijl “Een Toffe job bij Hoppenbrouwers” door in de filters. Die sloten daardoor naadloos aan bij de eerdere wervingsacties van het bedrijf. Om in de smaak te vallen bij de doelgroep viel de keuze op de slogans ‘‘Deze baas is erbij’ en ‘Technician to be’. Een boodschap die goed aansluit bij de doelgroep wordt tenslotte vaker gedeeld.

Filter #1 promotie van de open dag
De eerste filter bracht jongeren op middelbare scholen en ROC’s op de hoogte van de open dag. Ondanks het ludieke design van de filter communiceert hij duidelijk de bedrijfsnaam en de datum van de open dag.

Filter #2 op de open dag zelf
Op de open dag zelf konden aanwezige jongeren foto’s delen met de herkenbare blauwe helm van Hoppenbrouwers. Deze tweede filter leverde nog eens 9321 impressies en 475 deelacties op.

Het resultaat:
Door de strategische inzet van twee Snapchat Filters wist het Creative Lab de doelgroep van Hoppenbrouwer te bereiken. Dit resulteerde in een tevreden klant en een drukke open dag!

Bekijk ook onze andere creaties: