Koppel aankopen in de winkel aan online bezoekers met Enhanced Conversions for leads

Haalt jouw website veel online leads binnen, maar converteren jouw klanten voornamelijk in de winkel?, Dan is het waard om deze blog te lezen, want Google heeft Enhanced Conversions for leads uitgebracht (niet te verwarren met Enhanced Conversions for web).

 

Wat is enhanced conversions for leads?

Enhanced Conversion for leads maakt het mogelijk om offline conversies te koppelen aan een online lead. Dit betekent dat we de aankoop in een fysieke winkel kunnen koppelen aan een advertentie, die een klant online heeft gezien. Door gebruikers verstrekte gegevens, zoals e-mailadres en telefoonnummer, worden gebruikt om verkopen en transacties te meten die buiten de website plaatsvinden.

 

Wat is het voordeel van enhanced conversions for leads?

Met behulp van enhanced conversions for leads worden conversies die normaliter niet bekend zijn, online geregistreerd in Google Ads. Hierdoor kunnen de resultaten van advertenties beter gemeten worden waardoor budgetten efficiënter ingezet worden. Dan hoor ik je al denken: “Er bestaat toch al een functie om offline conversies bij te houden?”. Dat klopt, maar het grote voordeel van Enhanced Conversions for leads is dat leadformulieren of CRM-systemen niet langer aangepast hoeven te worden. We gebruiken namelijk data dat al vastgelegd is tijdens het binnenhalen van de lead.

Hoe werkt het?

  • Allereerst bekijkt de bezoeker de website en vult zijn of haar NAW-gegevens in op een lead formulier. Dit kan bijvoorbeeld een contactformulier of ‘plan een afspraak’-formulier zijn. 
  • Vervolgens wordt het e-mailadres en/of telefoonnummer geanonimiseerd verstuurd naar Google Ads. Het e-mailadres is hierdoor niet meer herkenbaar omwille van de privacy, maar het is wel mogelijk om de geanonimiseerde e-mailadressen met elkaar te matchen. 
  • Wanneer er in de winkel een conversie plaatsvindt waarbij het e-mailadres of telefoonnummer is geregistreerd, upload je deze data vanuit je CRM-systeem naar Google Ads en deze wordt dan ook geanonimiseerd.
  •  Google vergelijkt de geüploade conversiedata met de geanonimiseerde data dat eerder is opgeslagen en koppelt dit terug aan de advertentie waar de bezoeker oorspronkelijk vandaan komt.

 

Wanneer is dit interessant voor mijn bedrijf?

Heb je een website waar je stuurt op het binnenhalen van leads om zo te zorgen voor offline conversies? Heb je een showroom en willen jouw klanten het liefst eerst een kijkje nemen in de winkel? Neem dan contact op! We bespreken samen wat voor kansen er voor jouw bedrijf liggen m.b.t. Enhanced Conversions for Leads en hoe we deze benutten!

 

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.