Knallen in Q4, de beste e-commerce tips!

Voor veel retailers en merken is het vierde kwartaal van het jaar (Q4) altijd al de belangrijkste periode van het jaar. Maar dit jaar is het misschien wel nóg belangrijker om nog iets van het jaar te maken. Wil jij het verschil maken in Q4 en geen kansen missen op extra omzet, check dan nu welke kansen voor jou voor het oprapen liggen.

 

Hoe draai ik een maximale omzet op commerciële feestdagen?

Om je allerbeste dagomzet ooit te realiseren zijn er een paar zaken die je op orde moet hebben. Hieronder leggen we kort per kans uit hoe jij jouw organisatie optimaal voorbereidt:

1. Maak nu al je Marketplace accounts aan

De kans is groot dat je dit jaar al veel over Marketplaces hebt gehoord. Met de intrede van Amazon tot de Nederlandse markt. Maar ook vanuit de voor ons vertrouwde merken bol.com, Marktplaats.nl en Beslist.nl. Echter, een account aanmaken op deze platformen kan echter omslachtig en tijdrovend zijn. Kies je hier een maand vóór Black Friday pas voor? Dan ben TE LAAT  om impact te maken.

2. Vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid

Hét volgende speerpunt voor Google, qua ‘SEO rankingfactoren’ (punten die meewegen in je positie in de zoekresultaten) is ‘User Experience’. Oftewel, hoe makkelijk en fijn is het voor gebruikers om jouw website te bezoeken. Let op: gebruik je de komende maanden niet om je website te optimaliseren, dan zul je na Q4 je omzet uit organisch verkeer zien teruglopen! Want Google gaat dit zwaarder mee laten wegen. Start dus vandaag nog om hierin te investeren. Onze economisch psychologe kan je begeleiden in dit traject met kwalitatief onderzoek en advies!

GRATIS: Maak kans op een gratis SEO Health Check. Vraag ‘m hier aan en ontvang gratis adviezen om je vindbaarheid te verbeteren!

Tip: Goede start maken? Ontvang elke woensdag een gratis tip van onze economisch-psychologe. Schrijf je gratis is op www.pauwr.nl/tips

3. Gebruik je data om slim te mailen en te targeten

Weet jij welke producten vaak samen verkocht worden? Wie je trouwste klanten zijn? Wie er vorig jaar in Q4 bij je gekocht heeft? Als je dit nu uitzoekt dan kun je al e-mail flows instellen waarbij deze groepen precies de boodschap krijgen die bij hen past. De tip hierbij is: houdt het simpel.

4. Optimaliseer de gebruikerservaring op je website

Je trekt met Google Ads, Facebook, Amazon en e-mail kwalitatief verkeer naar je website toe. Je kunt er dan voor kiezen om meer geld te gaan besteden op deze platformen. Of je kiest er slim voor om het conversiepercentage op je website te verbeteren. Dan hoef je niet méér te besteden om wel méér verkopen te realiseren. Invloedrijke aanpassingen en slimme adviezen wil je doorgevoerd hebben voordat het enorme volume van de feestdagen op je website komt!

5. Zorg voor de perfecte productfeed

Het belang van een goede productfeed kennen we natuurlijk van Google Shopping. Maar 2020 is het jaar van de Marketplaces en zij zijn veeleisend. Wat is de lengte van de snoer van je product? Wat is de droogtijd van deze verf? In welke kleuren is dit product beschikbaar? Naast dat deze bulk aan informatie in je feed je een hogere kwaliteitsscore (lees kostenbesparing) oplevert. Hebben Marketplaces als bol.com en Amazon ook hoge minimale eisen om te mogen adverteren. Platformen als Channable spelen hier perfect op in. PauwR is één van de weinige Channable Gold Partners. Wil je je feed door ons laten checken? Neem contact op met één van onze specialisten, zij doen het gratis voor je!

Ook biedt online de mogelijkheid voor FMCG merken om te pre-testen. Ben je zoekende in welke USP te gebruiken in de folder? Of twijfel je tussen 2 varianten van brandmovies? Test online op welke creatie jouw doelgroep het beste reageert voordat je de grote budgetten inzet zonder zekerheid. Zo vergroot je de kans op een succesvolle campagne met mooie resultaten aanzienlijk!

Productfeed laten checken? Mail naar advies@pauwr.nl en wij nemen contact met je op!

6. Schrijf nu al je SEO content

Wat als je in één klap perfecte landingspagina’s voor je betaalde campagnes kunt maken alsmede organisch gratis verkeer naar je website kunt halen? Klinkt perfect toch? Wat je hiervoor moet doen is zeer gerichte pagina’s schrijven op je website. Denk aan een pagina over ‘Sinterklaas cadeau onder de 20 euro’, waar je vervolgens je goedkopere producten laat zien. Of ‘de perfecte Kerst outfit voor 2020’ waar je enkele feestelijke combinaties laat zien. Het is hierbij belangrijk specifiek vanuit je doelgroep te denken. Een goed zoekwoorden onderzoek kan hierbij helpen.

Meer weten over digitale strategie? Download onze See.Think.Do-whitepaper!

Profiteer van onze ervaring met feestdagencampagnes

Afgelopen jaar draaiden we al veel succesvolle campagnes op commerciële feestdagen. Natuurlijk staat ons feestdagenteam ook dit jaar voor je klaar. Profiteer van maximale aandacht en neem zo spoedig mogelijk contact met ons op!

Wil jij daarnaast meer weten over de mogelijkheden om samen met je merk of retailer extra verkopen te genereren? Lees dan onze Digital Trade Marketing whitepaper!

Vraag het onze digital FMCG expert

Wil jij ook jouw graantje meepikken van de miljarden die op Black Friday, Cyber Monday of Singles Day over de (online) toonbank gaan? Neem dan vrijblijvend contact op met één van onze strategen! Mail naar advies@pauwr of bel naar 020 262 0332.

Gratis Groei Advies aanvragen? Doe het vandaag nog en maak kans op een gratis analyse. Vul hier je gegevens in en kies jouw Gratis Groei Advies.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *